A Rolls-Royce szakemberei elkezdték összerakni a fejlesztés alatt álló Ultrafan hajtómű első részegységét a gyártó Derbyben található üzemében.
Warren East vezérigazgató bár januárban még arról beszélt, hogy jegelik az új generációs hajtómű fejlesztési programját, a vállalat most mégis megkezdi a tesztpéldány összeszerelését. A gyártó szerint a gázturbinás hajtóművek a hosszútávú repülésben még évekig vezető szerepet fognak betölteni, így az Ultrafan hatékonysága segítheti majd a légitársaságokat a hagyományosról a vélhetően jó ideig még drágább fenntartható üzemanyagra történő átállás során.
Az erre a célra felállított DemoWorks-műhelyben várhatóan ez év végére készül el a több mint 3,5 méter átmérőjű erőforrás.
A szélestörzsű típusokhoz készülő Ultrafan 25 százalékkal hatékonyabb üzemanyag-felhasználást biztosít majd a jelenleg forgalomban lévő Rolls-Royce Trent hajtóművekhez viszonyítva.
A gyártó mostani közlése szerint az Ultrafan-technológia alapjain potenciálisan a keskenytörzsű gépeken is alkalmazható hajtóműcsalád jöhet létre.
Mivel az erőforrás egyik fő célja a környezeti terhelés csökkentése, az első tesztekhez is fenntartható üzemanyagot szeretne használni a Rolls-Royce.
A hajtómű és a szükséges technológia kidolgozásába a Rolls-Royce jelentős összeget fektetett be, de a programot finanszírozási alapokon keresztül mind a brit (Aerospace Technology Institute), mind a német (LuFo) kormányzat, sőt az Európai Unió (Clean Sky) is támogatta.
A technológiademonstrátor összeszereléséhez már érkeznek a külsős partnerek részegységei is. A szénszálas kompozitból és titánból álló ventilátor-fokozat az angliai Bristolban, míg a hozzá kapcsolódó – akár 50 MW teljesítmény átvitelére is képes – áttétel a Berlin melletti Dahlewitzben készül.