Az ökológiai lábnyomot csökkentő programjának részeként a brit hajtóműgyártó először használ teljes mértékben fenntartható üzemanyagot a még fejlesztés alatt álló, új generációs erőforrása földi tesztelésénél.

A teszteléshez átalakított Trent 1000-es hajtómű. (Fotó: Rolls Royce)

Az angliai Derby-ben található központban hamarosan kezdődő tesztek célja, hogy bebizonyítsák: a teljesen fenntartható forrásból származó üzemanyag jelentősen hozzájárulhat ahhoz, hogy a gázturbinás hajtóművek okozta környezeti terhelés csökkenjen.

Jelenleg az ilyen típusú üzemanyagok legfeljebb fele-fele arányban keverve alkalmazhatók a Rolls-Royce hagyományos hajtóműveiben.

Ezért szeretnék azt is bizonyítani, hogy tisztán ezt a fajta üzemanyagot használva is megfelelően működnek az erőforrások, segítve ezzel a hatósági engedélyek megszerzését.

A kerozint az alacsony karbonlábnyomú üzemanyagokra specializálódott, kaliforniai székhelyű World Energy állítja elő a Shell Aviation által biztosított alapanyagból. A helyszínre pedig a SkyNRG juttatja majd el.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az így elkészült tüzelőanyag a teljes életciklus alatt több mint 75 százalékkal is csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást a hagyományos kerozinhoz képest, sőt ez akár tovább javulhat a jövőben.

Forrás: Rolls-Royce

Paul Stein, a Rolls Royce technológiai igazgatója szerint 2050-re 500 millió tonna fenntartható üzemanyagra lesz szüksége a légiközlekedési szektornak, így ha az előállítást növelni tudják, azzal jelentősen hozzájárulhatnak a környezetvédelemhez.

A tesztekhez használt Trent hajtómű emellett részt vesz a vállalat ALECSys névre keresztelt programjában is, amely az alacsony károsanyag-kibocsátású égésterek kifejlesztését célozza, a lean-burn (szegény keverék) technológia segítségével. Ezzel az UltraFan hajtómű akár 25 százalékos üzemanyag-megtakarítást is elérhet majd az első generációs Trent hajtóművekhez képest.