Megkapta az orosz hatóságoktól a várva várt átrepülési engedélyt az Air Belgium. A belga start-up légitársaság Brüsszel Charleroi és Hong Kong között így többszöri és több hónapos csúszást követően, június 3-tól elindíthatja első menetrend szerinti járatát.

Amint arról korábban beszámoltunk, az indulás elhalasztásában az orosz átrepülési engedély hiánya mellett szerepet játszott az is, hogy a GDS (Global Distribution Systems) repülőjegy-foglalási és disztribúciós rendszerek bevezetése is csúszott, így a remélt kínai turistacsoportok foglalásai egyelőre elmaradtak.

Feltehetően emiatt, a légitársaság a korábbi tervekhez képest kisebb heti járatszámmal üzemel a kezdetekben: júniusban heti kettő, júliustól heti három, októbertől heti négy járat közlekedik majd Charleroi és Hong Kong között.

A légitársaság két darab Airbus A340-300-as repülőgéppel üzemelteti járatait, melyhez várhatóan a közeljövőben még két Airbus A340-es csatlakozik, a harmadik már várhatóan júniusban.

AZ Air Belgium OO-ABA lajstromjelű Airbus A340-ese Brussel Zaventem repterén (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Az Air Belgium hamarosan újabb útvonalakon indít majd járatokat, elsőként Kínába majd továbbiakat a távol-keleti térségbe.

Az elmúlt időszakban az Air Belgium több más légitársaság számára adta bérbe repülőgépeit személyzettel együtt, illetve charter járatokat üzemeltettek.

Mint ismert, a nevében nem új, de start-up cégként, részben kínai szakmai befektető által megtámogatott belga légitársaság eredetileg 2017. októberétől kívánta megkezdeni az üzemelést háromosztályos Airbus A340-300-asokkal, de decemberben bejelentették, hogy az indulást 2018 márciusára, majd áprilisra, végül júniusra halasztották.

A légitársaságban jelentős tulajdonrészt vásárolt Kína egyik legnagyobb utaztató cége az UTour. Az Air Belgium utasainak nagy részét is a kínai partnertől reméli.

Az (eredeti) Air Belgium belga légitársaságot 1979-ben alapították, 1998-ban eladták az Airtours brit légitársaságnak, majd 2000. október végén megszűnt. 2016 végén a céget újraalapították azzal a céllal, hogy Belgiumot összekapcsolják ázsiai városokkal. A cég központja a Brüsszel fapados reptereként működő Charleroiban lesz.