Kiadta a Laudamotion kereskedelmi légijármű üzemeltetéshez szükséges engedélyét az Austro Control.

Az egyik Budapesten tárolt Niki gép. Vajon ez az Airbus is Lauda-színekben folytatja pályafutását? (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Február utolsó napján kiadta az osztrák légügyi hatóság a Laudamotion számára az Air Operations Certificate-et (AOC), amely a kereskedelmi légijármű üzemeltetéshez szükséges engedély.

A légitársaság az engedély birtokában  üzemeltetni kezdhet kereskedelmi célból repülőgépeket.

“Még korai lenne pontos indulási dátumot megadni, de már tizenöt Airbus A320-as áll rendelkezésünkre”– mondta el Niki Lauda, a cég fő tulajdonosa az ATW Online-nak.

Internetes adatbázisok szerint máris a cég flottájába került egy gép: az OE-LOF lajstromjelű A320-as korábban az egykori osztrák Air Berlin-leányvállalat Nikinél repült, ugyanezen lajstromjellel. A repülőgép jelenleg a Bécs-Schwechat Nemzetközi repülőtéren van tárolás alatt, valószínűsíthetően átfestés után emelkedik majd a levegőbe.

Hirdetés

Az egykori világbajnok autóversenyző által említett további tizennégy Airbus az egykori Air Berlin-Niki flotta részét képezte, jelenleg különböző nyugat-európai reptereken tárolják őket, és nagy részük még a becsődölt német low-cost cégre utaló festést és lajstromjelet visel. Korábban Lauda azzal vádolta meg a Lufthansát, hogy ellehetetlenítette a Niki újraindítását azzal, hogy elvette a légitársaság repülőgépeit, de néhányat most mégis sikerült ezek szerint visszaszereznie.

Visszaszerezte egykori légitársaságát

Niki Lauda a Thomas Cook turisztikai konszernnel közösen, gyakorlatilag az utolsó pillanatban tett vételi ajánlatot januárban és így szerezte vissza az egykor általa alapított Nikit. Negyvenhét millió eurós vételárral tizenegy millióval adott a cégért többet, mint amennyit a brit International Airlines Group (IAG) hajlandó lett volna kifizetni.

Most új néven, de a régi profilját megtartva indul újra cég, vagyis nagyrészt népszerű nyaraló célállomásokra fognak menetrend szerinti és charter járatokat üzemeltetni. A most létrejött új cég Lauda ötödik légitársasága, ez előtt tulajdonolt cégei kivétel nélkül vagy csődbe mentek, vagy nagyobb befektetők vették meg azokat, és más légitársaságba integrálták.

Arról, hogy a Laudamotion mennyire lesz független a résztulajdonos Thomas Cook-csoporttól nem közöltek pontos terveket, csak annyit tudni, hogy a turisztikai konszern székkontingenseket vásárol majd az osztrák cég járatain. Emellett a Condoron keresztül, mely szintén csoport nyaraló-légitársaságainak egyike, már 40.000 székre érkezett be foglalás a Laudamotion jövőbeli járataira.

Niki Lauda az eredetileg Laudamotion néven futó, businessjet üzemeltetésre szakosodott légitársaságát leválasztotta az új Niki-utód cégről.

Fotó: AIRportal.hu