Véget ért a Cessna új típusának gyári berepülési programja, így kezdődhetnek az FAA jóváhagyásához szükséges tesztrepülések.

Alig 10 hónapja szállt fel először a Cessna Sky Courier első példánya, de a 2020 végén csatlakozott harmadik tesztpéldány meggyorsította a folyamatokat, így mára már összesen több mint 700 órát elérte a berepülési program.

A mérnökök meggyőződtek arról, hogy a repülőgép rendszerei extrém meleg és hideg hőmérsékletek mellett is működőképesek maradnak, valamint bebizonyosodott, hogy valós jegesedési körülmények között is irányítható marad a típus.

A SkyCourier vizsgálata extrém hideg körülmények között (Forrás: Textron Aviation)

Emellett tesztelték a szélvédő és a környező részek ellenállóképességét egy madárral való ütközés esetén, valamint elkészültek a különféle változatok repülési határgörbéi is.

Ezek után megkezdődhetnek az FAA légialkalmassági tanúsításához szükséges tesztrepülések, és hamarosan megérkezik a Pratt & Whitney Canada PT6A-65SC hajtómű hatósági jóváhagyása is. Az első megrendelt példányokat pedig még az idei évben szeretné átadni a gyártó, amelyhez a végszerelősor már fel is állították a wichita-i telephelyen.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A SkyCourier tesztflottája (Forrás: Textron Aviation)