Az Airbus hozzálátott az A320-as gépcsalád új generációs szériája, az A320neo prototípusának a végszereléséhez. A ma megkezdődött folyamat az első-, valamint a hátsó törzs-részek összeillesztésével vette kezdetét a toulouse-i gyárközpontban.
Kezdetét vette az első A320neo végszerelése. Az Airbus új generációs keskenytörzsű típusának első két meghatározó alkotóelemét a franciaországi St. Nazaire és a németországi Hamburg bocsátotta a toulouse-i központ rendelkezésére.
A törzs szekciók összeillesztését követően a szárny következik majd a sorrendben, hogy nagyságrendileg egy hónap leforgása alatt teljesen el is készüljön az első A320neo, amelynek szűzrepülését az idei év negyedik negyedére, míg az első gépátadást egy évvel későbbre tervezi az Airbus.
Az A320 program felfutottságát szemlélteti, hogy a három jelenleg aktív végszerelősor (készülőben van ugyanis egy negyedik is), a toulouse-i, a hamburgi és a Kínában található tiencsini közül valamelyik, körülbelül minden hetedik órában kibocsát egy A320-as típuscsaládból származó gépet.
Az A320neo vadonatúj hajtóműveinek (CFM LEAP-1A, vagy Pratt&Whitney PW1000G) és hatékony Sharklet szárnyvégeinek köszönthetően a gyáriak ígérete szerint 15%-kal lesz üzemanyag takarékosabb, amely a szén-dioxid kibocsátás tekintetében 3600 tonnás előnyt jelent éves szinten.
Az Airbus 2010-ben indította útjára A320neo programját, amelyben az A319, az A320 és az A321 szériák vesznek részt. A start óta a frissített típuscsalád számára eddig 50 üzemeltető, összességében több mint 2600 gépes megrendeléssel szavazott bizalmat.
A legfőbb konkurens, a Boeing 737 MAX várhatóan csak 2017-től kerül forgalomba.