Megkönnyíti a nemzetközi járatok nyitását India azoknak a cégeknek, amelyek egy leányvállalattal már jelen vannak az országban.
Az emirátusi The National Business szerint ezzel a döntéssel egyebek közt a Singapore Airlines-nak és az AirAsiának kedveznek. A szabály szerint ugyanis a szabályváltozás azokra vonatkozik, akik belföldi szolgáltatónak minősülnek, viszont ezek közé sorolhatók azok a légicégek is, amelyeknek van Indiában bejegyzett leányvállalatuk.
Ezen társaságoknak eddig legalább húszgépes flottával és legalább ötéves belföldi üzemmel kellett rendelkezniük Indiában. A változások értelmében a jövőben vagy 20 gépet kell az országban állomásoztatnia a belföldi szolgáltatónak, vagy kapacitásai 20 százalékát kell az indiai útvonalakra koncentrálnia.
Az erős belföldi forgalomélénkülés miatt így nem csak a diszkont IndiGo, vagy a SpiceJet rúghat labdába, ezzel élesedhet a verseny a fapados piacon, ennek ellenére a légitársaságok részvényárfolyama erős emelkedésbe kezdett a tőzsdén. A kormány nem siette el a döntést, mivel több, mint tíz évvel ezelőtt kezdődtek meg az egyeztetések.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legutóbbi adatai szerint India belföldi légiforgalmi piacán 21,8 százalékkal nőtt az értékesített utaskilométerben mért teljesítmény, ezzel ez a piac lett a leggyorsabban fejlődő a világon. India belföldi forgalma a világon a harmadik legnagyobb: az USA a teljes belföldi utasforgalom 15, Kína 8,4, míg India és Japán 1,21,2 százalékát adja.