Előrejelzések szerint a mainak a négyszeresére emelkedhet a kínai légiközlekedés károsanyag-kibocsátása, ami újabb vitát gerjeszt arról, hogy miként kellene az emissziót kezelni a fejlődő országokban, ahol a légiközlekedés folyamatosan növekszik.
A Carbon Brief terjedelmes cikkben foglalkozik a témával, amelyet most egy friss tanulmány miatt vettek elő. Az Energy Policy által végzett kutatómunka ugyanis azt állapította meg, hogy bár Kína jelenleg egy főre vetítve 0,1 tonna szén-dioxid-kibocsátásáért felel a repülésben, a szektor hatalmas fejlődés előtt áll, és 2050-re ez az érték megnégyszereződhet.
Kínában a 80-as évek óta rendkívüli mértékben bővül a légiközlekedési piac, amely 2005-re a világon a második legnagyobb lett az Egyesült Államoké után, és előrejelzések szerint rövidesen át is veszi a vezető szerepet.
A Zöld Szállításért Felelős Nemzetközi Tanács (ICCT) felmérése szerint
a kínai járatok 2018-ban 98 millió tonna szén-dioxidot eresztettek a levegőbe, ez a szektor éves kibocsátásának 13 százaléka.
Ebben csak az Egyesült Államok előzi meg 182 millió tonnával. Előrejelzések szerint Kínában ez az érték idén 130 millió tonnára emelkedik.
A szakértői csoportok azt is vizsgálták, hogy milyen lehetőségei vannak a világ legnagyobb népességű országának a kibocsátás csökkentésére. Felmerül a bioüzemanyagok használata, a hatékonyabb útvonalvezetés és az alacsonyabb fogyasztású gépek üzembe állítása. De sokak szerint ez csak minimális javulást hozhat, az elektromos gépek elterjedésével pedig 2050 előtt nem számolnak. Ezek a folyamatok pedig sok szakértő szerint nem egyeztethetők össze azzal a céllal, hogy a hőmérsékleti átlag legfeljebb 1,5 Celsius-fokkal legyen magasabb.
Bár jelenleg a légiközlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékáért felelős csupán, az arány a fejlődő országokban tapasztalható fellendüléssel akár két számjegyűre is emelkedhet.