Több veszteséget termelő közép- és hosszútávú járatát megszünteti az Austrian Airlines, a felszabaduló kapacitásokat a jól jövedelmező, népszerű útvonalakra csoportosítják át.

A Lufthansa-Csoport alá tartozó osztrák nemzeti légitársaság bezárja veszteséget termelő, az utóbbi időben az utasok részéről megcsappant érdeklődésre számot tartó útvonalait.

A légitársaság szeptember közepétől megszünteti járatait az iráni Isfahanba és Shirazba, október végétől pedig Hong Kong, Havanna és Colombo sem lesz elérhető közvetlenül Bécsből.

Forrás: Austrian Airlines

Emellett szezonális járat lesz csak a floridai Miamiba, az útvonalat októbertől a 2019-es nyári menetrend kezdetéig nem szolgálja ki az Austrian.

A bezárások és menetrend ritkítások közepette ugyanakkor október 27-től új afrikai útvonal kerül fel az osztrák hálózatos térképére, a dél-afrikai Fokvárosba közlekedtetnek majd hetente két járatpárt – írja az ATW Online.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A járatmegszüntetésekből és a ritkításból adódóan felszabaduló kapacitásokat a cég a tervek szerint megmaradt amerikai, valamint kínai útvonalain használja fel járatsűrítésre, így alkalmazkodva az utazók igényeihez.

Flottamodernizáció csak önerőből

Mint arról beszámoltunk, az Austrian Airlines anyavállalatát, a Lufthansa-holdingot vezető Carsten Spohr a cég hatvanadik születésnapján arról beszélt, az osztrák cég csak abban az esetben cserélheti le korosodó szélestörzsű flottáját, ha hatékonyabbá tud válni.

Spohr szerint az osztrák cég egyértelműen rosszul gazdálkodik, mert a teljes Lufthansa-csoport gépparkjának tíz százalékát üzemelteti, de csak a bevételek négy százalékát képes megtermelni, ami viszonylag gyenge eredmény.

Forrás: Swiss

A cégvezető ezért egyértelműen kijelentette, csak akkor lehetséges az öreg 767-esek és 777-esek cseréje, ha azt az osztrákok saját maguk képesek kigazdálkodni, az anyavállalat erre nem bocsát rendelkezésre plusz forrást.

Gyanítható azonban, hogy a holding Bécs helyett inkább Zürichre, és a német nagyvárosokra kívánja helyezni a hangsúlyt a hosszútávú járathálózatban, mivel a Swiss szélestörzsű gépparkját alaposan felfrissítették.

Ezzel szemben Bécsbe csak egy, korábban az Aeromexiconál repült, 17 éves használt Boeing 777-200-as került, és a flotta többi tagjának karbantartása is egyre költségesebb.