A döntés hátterében olasz sajtóértesülések szerint a vártnál kevesebb eladott jegy és az útvonalon rivális Etihad Airways által támasztott árverseny állhat, a nagy hatótávú Airbus A321XLR típusváltozat átadásának késése mellett.

A Wizz Air még tavaly szeptemberben jelentette be, hogy az extra hatótávú Airbus A321XLR-rel teljesített első útvonala az Európai Unió területéről a Milánó–Abu-Dzabi közötti lesz, amelyen járatai az akkori tervek szerint idén június 2-től naponta közlekedtek volna.

A légitársaság alig egy hónappal az indulás előtt azonban lefújta a járat elindítását, amit közleményében a „piaci körülmények váratlan változásával” és „üzemeltetési megfontolásokkal” indokolt.

A Corriere della Sera olasz lap híre szerint a döntés mögött a gyenge jegyeladások, az A321XLR átadásainak késedelme, illetve az emírségekbeli, abu-dzabi központú Etihad Airways részéről indított árverseny áll. Az újság megjegyzi, hogy az utasok emellett szívesebben utaznak kényelmes, szélestörzsű repülőgépekkel a hosszú útvonalon, mint egy ultra low-cost fedélzeti berendezésű keskenytörzsűn.

Forrás: Airbus

A lap értesülése szerint júniusra kevesebb mint 6000 jegyet sikerült értékesíteni, ez alig fele a két irányban felkínált ülőhelyeknek, ami a Wizz Air 90 százalék feletti átlagos helykihasználtságát tekintve nagyon alacsonynak számít.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az újság kitér arra is, hogy az Etihad Airways agresszív árazással szorította ki a Wizz Airt a piacról. Az emírségekbeli légitársaság több napon is a low-cost céggel azonos összegért kínálta a jegyeket az útvonalra, ráadásul tarifái tartalmazzák az étkezést, a kézipoggyászt, emellett kényelmes, fedélzeti szórakoztató rendszerrel felszerelt A350-es vagy Boeing 777-es, kétfolyosós gépekkel repülnek az útvonalon, valamint csatlakozási lehetőségeket is kínálnak.

Amint korábban megírtuk, a Wizz Air UK április 10-én vette volna át első Airbus A321XLR repülőgépét, amely az első Pratt & Whitney GTF-hajtóművekkel felszerelt példány. Az eredetileg ennél is korábbra tervezett átadást azonban az áprilisi dátum előtt néhány nappal újra elhalasztották, mint akkor írták „váratlan probléma merül fel a szállítási folyamat során”. A légitársaság az AIRportal.hu minapi érdeklődésére sem tudott friss információt az újabb céldátumról.

A Wizz Air tavalyi pénzügyi évéről készült jelentése szerint 47 példányra rendelkezik megrendeléssel az A321neo legnagyobb hatótávolságú változatából. Owain Jones ügyvezető alelnök a hamburgi Airbus gyárban júliusban megtartott kerekasztal-beszélgetésen az AIRportal.hu kérdésére az mondta, hogy a típusvariáns az A321neókhoz hasonlóan 239 utas szállítására alkalmas fedélzeti berendezéssel áll náluk forgalomba, a korábbi hírek szerint az olasz Geven gyártó üléseivel.