A tervezettnél kevesebb dolgozó elbocsátását hajtja végre a hongkongi székhelyű Cathay Pacific, de a regionális leányvállalat Cathay Dragon megszűnik. A Boeing 777-9-esek átvételét 2025-re halasztotta a légitársaság.

A helyi South China Morning Post (SCMP) több forrásból is úgy értesült, hogy a légitársaság egy állami pénzügyi csomag miatt 25 százalékkal csökkentette a csoportos létszámleépítésben érintettek számát. Így a korábban becsült 8000 helyett “csak” 6000 embertől válnak meg, ez a teljes létszám 18 százaléka.

Frissítés: A vállalat cikkünk megjelenését követő, szerdai bejelentése szerint amelyet szintén az SCMP információira hivatkozva az MTI szemlézett, végül 8500 munkahely szűnik meg a társaságnál, ez a vállalat összes pozíciójának csaknem negyedét teszi ki, és összesen 5900 ember leépítését jelenti. Közülük 5300 munkaviszonya szűnik majd meg Hongkongban, és 600 dolgozóé a világ más részein a következő hetekben, 2600 betöltetlen pozíciót pedig eltörölnek. A munkahelyek megszüntetésével a vállalat 35 ezres létszámának 24 százalékát törlik el.

A költségcsökkentés részeként a Cathay Pacific bár megszünteti a Cathay Dragon regionális légitársaságot.

A források szerint a járatok jelentős részét az anyavállalat és a fapados HK Express fogja teljesíteni, nagyobb járatbezárási hullámra tehát nem kell számítani. A dolgozók nagyobb részét a Cathay Pacific átveszi, de elbocsátásokra is számítani kell.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Grafika: Airbus Industries

A Cathay Dragon 48 repülőgépes flottával rendelkezik, főként a szárazföldi Kína felé teljesít járatokat. Elsősorban ráhordó funkciót látott el, amikor a Cathay Pacific hosszútávú járatai még a járvány előtt működtek.

A Cathay Pacific megerősítette azt a korábbi hírt, hogy a 2013-ban megrendelt, 21 darab új generációs hajtóművekkel és kompozit szárnyakkal felszerelt, Boeing 777-9 típusú repülőgépeinek átvételét elhalasztotta.

Az első példányok leghamarabb 2025-ben érkezhetnek meg a hongkongi légitársaság flottájába, a 2021-24-ig tartó időszak helyett.

A cég az első félévben 1,2 milliárd USA-dollárnyi veszteségről adott ki jelentést, ez havonta 260 millió dollárral növekszik, de a pénzégetés ütemét jelentősen csökkentették a járvány első hullámának idején elkönyvelthez képest.

A hongkongi kormány júniusban ajánlott fel 3,5 milliárd dolláros segélycsomagot, cserébe azt kérték, hogy két kormánymegbízott felügyelhesse a cég igazgatóságában a források felhasználását.

A társaság korábbi közlése szerint jövőre a 2019-eshez képest fele akkora kapacitást tesznek elérhetővé, és nem számolnak azzal, hogy 2024. előtt elérik a pandémia előtti utasszámot.