Amint várható volt, nem hosszabbítja meg a Condor útvonalaira ráhordó járatokról szóló szerződését a Lufthansa, inkább saját fapadosának hosszútávú hálózatát erősíti majd.
A Condort nemrég vásárolta fel a LOT-ot is irányító Polska Grupa Lotnicza (PGL), és még a versenyhatósági jóváhagyásban is kiemelték a szabályozó szervezetek, hogy az új tulajdonosnak köszönhetően erősebb konkurenciát jelenthet a szabadidős és charter légitársaság a Lufthansának.
Az Aerotelegraph cikke Harry Hohmeister igazgatótanácsi tagra hivatkozva azt írja, a Lufthansa nem akar közvetlenül ártani a Condornak, mert egyelőre „ügyfeleként és partnereként tekint rá”, és haszna is származik a ráhordásból.
Ám amint várható volt, bejelentették, hogy a lejáró szerződéseket már nem újítják meg, a konkurencia segítését elkerülendő. Ehelyett inkább saját hálózaton belül igyekeznek tartani az utasokat, elsősorban a Eurowings low-cost leányvállalat hosszútávú járataira irányítva őket.
Ráhordó hálózat nélkül, erős diszkont konkurencia mellett kevesebb utas számára lehet vonzó a Condor kínálata, mert a cégnek kevés központja van Németországban.
A támogató belföldi járathálózat biztosítására új partnert találni nehéz lesz. Ehelyett a PGL megcélozhatja a lengyel turistákat, akiket főként Varsóból lehetne a Condor járataira irányítani. Ez viszont csak ideiglenes megoldás lenne, mert a tervek szerint a cég hamarosan Lengyelországban is megjelenik a saját üzleti modelljével.
A Condor és a Lufthansa kapcsolatának felszámolásával hatvanöt éves múltra visszatekintő partnerség szűnik meg: előbbi alapításakor, 1955-ben az akkor német állami légitársaság is a tulajdonosok között volt. A részvényeket csak 2000 és 2007 között értékesítették a tavaly csődbe ment Thomas Cooknak.
A brit vállalatcsoport csődje után ugyan felmerült, hogy a Lufthansa megveszi, de ez végül nem valósult meg. Eddig azonban számos ponton együttműködött a két német légitársaság, egyebek mellett kölcsönös lounge-megosztással csábították az utasokat.
Ha mindez nem lenne elég, mint arról beszámoltunk, a TUI is rárepül a Thomas Cook csődje után maradt piaci résre Németországban, első körben Düsseldorfból indítva el járatait a Dominikai Köztársaságba. Az előzetes becslések alapján évi ötszázezer utassal számol az országból, az értük vívott versenyben pedig előnyére válhat a saját utazási iroda, ami a Condor mögül már hiányzik.