Michael O’Leary közlése szerint az a tervük, hogy jövő májustól nem lenne elérhető a reptéri utasfelvétel a Ryanair járataira, csak online vagy a mobilalkalmazásban lehetne becsekkolni.
A Ryanair vezetője egy Dublinban tartott minapi sajtótájékoztatón jelentette be az Irishnews tudósítása szerint, hogy a fapados légitársaság néhány hónapon belül teljesen felszámolná a repülőtéri utasfelvétel lehetőségét és a papír alapú beszállókártyákat is.
O’Leary szerint az utasoknak jövő év májusától csak a cég weboldalán vagy mobilalkalmazásában tudnák elvégezni az utasfelvételt, még a repülőtérre érkezés előtt.
A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy az alkalmazásuk kiválóan működik, ezért nem kell tartania senkinek attól, hogy nem lesz papír alapú beszállókártya a kezében.
Hozzátette: az applikáció emellett számos hasznos információt is megjelenít, például ha változik a beszállókapu, vagy azt is, ha késik a járat.
Emellett vannak arra is kidolgozott eljárások, ha az utas telefonja lemerül, vagy nem sikerül a kód beolvasása, vagy nem fér hozzá valamiért a foglalási információkhoz.
Ilyenkor az utas neve és útlevele alapján vissza tudják keresni az ülőhelyét és el tudják végezni a beszállítást.
Arra azonban nem tért ki O’Leary, hogy mi történik azokkal az utasokkal, akik nem rendelkeznek okostelefonnal, internethozzáférés vagy tudás hiányában nem tudják elvégezni a folyamatot.
Mint ismert, a repülőtéri utasfelvételért jelenleg is vaskos, 55 eurós vagy 19 250 forintos pótdíjat számol fel a Ryanair, ám az intézkedés bevezetésével ez okafogyottá válna.
A vezető szerint az utasaik 60 százaléka használja jelenleg a mobilalkalmazást, arányuk az év végére 80 százalékra bővülhet, májusra pedig nem is marad más választásuk, és arról is beszélt, hogy korábban ő maga sem tudta elképzelni a papír beszállókártya nélküli utazást, ám végül váltott a digitális változatra.