Az indonéz mentőcsapatok megtalálták annak a gépnek a maradványait, amely tegnap, bemutató repülése közben tűnt el a radarról. Mostmár biztos, hogy a Sukhoi Sukhoi Superjet 100-95, hegynek ütközött. Az indonéz hatóságok megerősítették, hogy a szerencsétlenül járt repülőgép a RA-97004 lajstromjelet viselte.
A repülőgép roncsait egy kereső helikopter találta meg az eltűnést követő nap reggelén (május 10) a reggeli órákban, a Mount Salak hegy 5 300 láb magas szikláinak a közelében. A földi mentőcsapatokat már a közelbe szállították, azonban a helyszín megközelíthetősége rendkívül nehézkes. Túlélőket a levegőből nem láttak a mentőcsapatok.
A kéthajtóműves utasszállító típuson 40 utas, 6 fő személyzet és a Sukhoi repülőgépgyár további két munkatársa tartózkodott.
A Sukhoi repülőgépgyár május 3-án indította útjára a Welcome Asia nevű, az SSJ 100-as regionális utasszállító típust bemutató programját. Az indonéziai Dzsakarta a túra negyedik állomása, ezt megelőzően Mianmarban vendégeskedett az orosz gyártmányú utasgép.
A 2008-ban bemutatott típust eddig két légitársaság állította szolgálatba, az Armavia és az Aeroflot. Míg előbbinek csak egy, addig utóbbi légitársaságnak már 7 Superjet található gépparkjában. Eddig egyik légitársaság sem reagált az indonéziai esetre és nem jelezte, hogy leállítanák a típust.
A Superjet 100 az orosz repülőgépipar nagy reménysége. A regionális járatok teljesítésére alkalmas típus 4500 km-es hatótávval rendelkezik. Fedélzetén maximum 100 utas foglalhat helyet. A Superjet idén februárban szerezte meg az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) típusengedélyét. A Sukhoi gyár már több, mint 200 gépre szóló megrendelést jegyez. Kérdés persze, hogy az indonéziai baleset milyen hatással lesz a típus pályafutására.
Korábbi cikkünk: Hegynek ütközhetett a Sukhoi Superjet Indonéziában