Megőrizte piacvezető szerepét a francia-olasz ATR repülőgépgyártó, bár túl sok versenytárssal nem kellett szembenézniük.
A társaság honlapján publikált közlemény szerint a tavalyi évben 76 repülőgép gyártásával készültek el és 52 példány gyártására kötöttek szerződést, az éves árbevétel 1,8 milliárd dollár volt. Konkrét szám említése nélkül az ATR azt közölte: az összesített megrendelésállományuk három évnyi folyamatos gyártást biztosít.
Az ATR tavaly nagy pofont kapott az Iran Air által megrendelt gépek átvételi tilalma miatt, de a cég közlése szerint ezeket sikerült másnak eladni. Az átadott gépek 62 százaléka a nagyobb ATR 72-esből került ki, állításuk szerint a regionális légitársaságoknál már ez a kedveltebb típus.
A vállalat az elmúlt évben a világ minden nagy régiójába adott el gépet, és három új üzemeltetőt is köszönthettek: a Silver, az Ewa és a HAC regionális cégek tavaly vehették át első ATR-jüket. Az olasz-francia turbóprop gépek a közlés szerint 113 új útvonalat nyitottak és 1346 repülőtéren fordultak meg.
Jelentős mérföldkőhöz érkezett a gyártó tavaly, átadták az ezredik ATR 72-est és az ötszázadik 600-as variánst, összességében az 1500. repülőgépüket.
A cég emellett a szolgáltatási területen is fejlődött, új szimulátort helyeztek üzembe Toulouse-ban, és a nap 24 órájában működő ügyfélszolgálatot vezettek be, az igény alapú szolgáltatásokat pedig 15 százalékkal többen használták az egy évvel korábbihoz képest.
Az idei évet és a következőket az ATR optimizmussal várja a közlemény szerint, mivel felméréseik szerint a világon 2037-ig háromezer új légcsavaros-gázturbinás gépre lesz igény, amelyek a kisebb, lokális piacok fellendítésében játszhatnak fontos szerepet, a nagyobb piacokon pedig a csatlakozás minőségét javíthatják.