Megszerezte a légijármű üzembentartási-engedélyt (AOC) az új Cyprus Airways, de azt még mindig nem tudni, hogy mikor szállnak fel az első járatok.
A légitársaság rövid közleményben jelentette be Facebook-oldalán, hogy megszerezték az üzemeléshez alapvető fontosságú AOC-t, és hamarosan felszáll az első gépük is. Ez a korábbi tervekhez képest három hónapos csúszást jelent, mivel még 2016-ban meg szerették volna kapni a papírokat.
Az új Cyprus Airways első repülőgépe még tavaly decemberben érkezett meg a lárnakai bázisra. Az Airbus A319-es azóta egyszer szállt fel, március 4-én az AOC eljárás keretében. A CFM-hajtóművekkel szerelt gép jelenleg a Siberia Airlines-hoz köthető Charlie Airlines tulajdonában van, ez a társaság vette meg a Cyprus Airways brandhasználati jogát 10 évre 2 millió eurórért.
A gépet 17 évvel ezelőtt gyártották, először az azóta a Deltába olvadt Northwest Airlines üzemeltette, majd az S7 Siberia repülte. Színeit a légitársaság tájékoztatása szerint a szigetre jellemző színekből alkották meg: a törzs legnagyobb része halványkék, míg a hasa azúrkék fényezést kapott, amely a Földközi-tenger színeit képviseli, és nem maradhatott le a szigetre jellemző olívaág sem, amely az ország címerében is szerepel. Az első ajtó előtt Ciprus egyik elterjedt állata, a muflon stilizált változata látható.
A légitársaság továbbra sem jelentett be útvonalhálózatot, legutóbb decemberben azt mondták, hogy még folynak a tárgyalások. Annyit tudni, hogy az A319-esekből álló jövőbeni flottával főként európai és közel-keleti járatokat repülnének. Ennek oka az is, hogy Larnakában erős az átszálló forgalom Európa és Közel-Kelet között. Az átszállók főleg vendégmunkások, akik hazalátogatnak. Jelenleg ezt a piaci rést az Aegean Airlines tölti ki, de úgy tűnik, hogy a Cyprus új, orosz tulajdonosai látnak még potenciált a piacban.
A Cyprus Airways 2015. január 9-én állt le szinte ugyanolyan okok miatt, mint pár évvel korábban a Malév. Az Európai Bizottság szerint tiltott állami támogatásban részesült a légitársaság, amelyet vissza kellett volna fizetni. Összesen 102 millió eurónyi támogatást kapott a légicég, amiből 66 milliót kellett volna visszautalni. Mivel ezt a légitársaság nem tudta volna megtenni, felfüggesztették a működést.