Az osztrák főváros légikikötőjében az idei fapados dömping után 2019-ben már nem mindegyik új szereplő lesz egyformán sikeres – vélekedik az bécsi reptér vezére. Julian Jager szerint az egymásra licitáló járatnyitásokat követően túlkapacitás alakulhat ki, ezért jövőre konszolidációt várnak. 

Fotó: Vienna Airport

Éves összehasonlításban tavaly augusztushoz képest az idei nyolcadik hónapban csaknem 12 százalékkal több utas fordult meg a bécsi Schwechat reptéren – mondta el Julian Jager, az üzemeltető cég ügyvezető-vezérigazgatója a minap egy szakmai konferencián a routesonline.com-nak.

A rekordmértékű növekedés a tavasszal betelepülő, majd folyamatosan bővülő fapadosoknak köszönhető főként.

Mint a cégvezető hozzátette, nem gondolták volna, hogy az Air Berlin és osztrák leányvállalata, a Niki leállása után ilyen gyorsan és ilyen nagy mértékben pótolják a kiesett kapacitásokat más légitársaságok.

Közölte, hogy az Air Berlin-csőd után elvesztett útvonalak mindegyikét visszaszerezték mára, és várakozásuk szerint az idei összesített utasszám eléri a 26 milliót.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ugyanakkor a nagy arányú fapados fejlődés miatt túlkínálat alakulhat ki a bécsi reptér vezetője szerint, így 2019-ben már konszolidációt várnak, úgy véli, nem minden légitársaság lesz egyaránt sikeres.

Julian Jager a flightglobal.com-nak arról is beszélt, hogy a megtelepedett fapadosok mind a spanyol, olasz és francia célállomások felé versenyeznek Bécsben, és a kialakult „harctér” miatt igen jelentősen csökkentek az átlagos jegyárak. A közelgő konszolidáció egyik első jele lehet, hogy mint megírtuk, a Eurowings ősztől több járatát törli bécsi bázisán.

Ismert, az elmúlt fél évben egyre-másra nyitottak bázist és jelentettek be újabb és újabb fejlesztéseket Bécsben a repteret korábban elkerülő fapadosok, így a Wizz Air és az IAG-holdinghoz tartozó, keskenytörzsű Airbusokat a flottájában elsőként itt forgalomba állító Level is.

Az Air Berlin és osztrák leánycége, a Niki csődje után az ebből az egykori alapítója által újjáélesztett, majd a Ryanairnek nagyrészt átadott Laudamotion szintén megkezdte működését, de Jager szavai szerint az Easyjet és a Lufthansa-leány Eurowings is jelentősen bővített.

Julian Jager elmondta: reménykednek, hogy végül megszerzik a tervezett harmadik futópálya megépítéséhez szükséges hozzájárulásokat, jelenleg az osztrák alkotmánybíróság előtt van a többszöri fellebbezésekkel tarkított eljárás. Véleménye szerint a következő hat-tizennyolc hónapban rendeződhet az ügy.

Az ügyvezető arról is tájékoztatott, hogy a meglévő infrastruktúrát fejleszteni fogják a következő években.

A régebbi 2-es terminál és az egyik móló modernizálására, valamint az újabbik 3-as terminál bővítésére 2023-ig 500 millió eurót (több mint 160 milliárd forintot) költenek majd.

Jager beszélt az interkontinentális kapcsolatokról is, tájékoztatása szerint Kelet-Ázsiába a forgalom ebben az évben eddig 34 százalékkal bővült, csak augusztusban 43 százalékkal. Reményeik szerint 2019-ben két újabb hosszú távú járatot köszönhetnek a reptéren.