Az ausztrál hatóságok szerint a tavaly március 8-án eltűnt 370-es Malaysia Airlines-járatot teljesítő Boeing 777-200-asnak mindkét hajtóműve még a levegőben meghibásodhatott, és az eddigi elméletektől eltérően a vízbe csapódás nem irányított volt.

Az Ausztrál Közlekedés-biztonsági Iroda (ATSB) új jelentést tett közzé a tavaly márciusban eltűnt gép ügyével kapcsolatban, amelyben azt írták, hogy egy szakértői csoport által lefolytatott kutatásokat és elemzéseket figyelembe véve leszűkítették a keresés helyszínét. A tanulmányok megállapították, hogy eddig jó, de túl nagy helyen kerestek, ezért most az eredeti zóna déli részére, mintegy 44 ezer négyzetkilométernyi területre helyezik át a keresés fő helyszínét az Indiai-óceánon. A tervek szerint 2016 júniusára végeznek a kereséssel.

A Malaysian Airlines Boeing 777-200ER típusú repülőgépe a párizsi Charles de Gaulle repülőterén.(Fotó: Kovács Gábor - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A Malaysian Airlines Boeing 777-200ER típusú repülőgépe a párizsi Charles de Gaulle repülőterén.
(Fotó: Kovács Gábor – AIRportal.hu)


Meteorológiai és műholdas adatokat, valamint a Boeingtől kapott hajtóműadatokat felhasználva a közlekedés-biztonsági hatóságok most azt gondolják, hogy a Boeing 777-es mindkét hajtóműve még a levegőben meghibásodott, úgynevezett flameout következhetett be, megszűnt a tolóerő. Azt valószínűsítik, hogy először a jobb oldali, majd 15 perccel később a bal oldali hajtómű állt le. Ezzel viszont megdöntötték korábbi elméletüket, amely szerint a gépet irányítottan vezették az óceánba, mivel ehhez tolóerőre és pontos manőverezésre van szükség, utóbbit pedig a hidraulikai rendszer által üzemeltetett irányító rendszerek tudnak biztosítani. Arról egyelőre nincs feltételezése a hatóságoknak, hogy mi okozhatta a meghibásodást.

A Malaysia Airlines 370-es járata 2014. március 8-án tűnt el a radarokról 40 perccel a felszállást a követően. A Boeing 777-es Kuala Lumpurból Pekingbe tartott, amikor a Dél-kínai tenger fölött elvesztették a kapcsolatot a géppel. Egészen júliusig semmilyen jelet nem találtak, amely a gép nyomára vezetett volna, a nyáron Reunion szigeténél a gép szárnyának egy részt a hullámok partra sodorták. A gépet azonban azóta nem találták meg, a fedélzeten lévő 227 utast és 12 fő hajózó személyzetet még március végén halottnak nyilvánították.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!