A múlt héten megtartott IATA-konferencia kiváló alkalom volt arra, hogy a Bombardier CS100 végrehajtsa első olyan repülését, melyen a fedélzet tele van utasokkal, akik közt ott voltak a Star Alliance légiszövetség tag-légitársaságainak magas rangú vezetői, illetve a média képviselői.

Fotó:Bombardier | © AIRportal.hu

Fotó:Bombardier

A légitársaság sajtóközleménye szerint a június 3-án történt repülés folyamán a gépen 100 utas, és hatfőnyi személyzet tartózkodott, maga a CS100 pedig a SWISS (Swiss International Air Lines) színeit viselte.

A Bombardier sajtóközleménye azt is tartalmazza, hogy az 1 óra 50 perces Dublin Zurich utat 20 százalékkal kevesebb üzemanyagból sikerült megtenni, mint azt az útvonalon közlekedő többi egyfolyosós járat képes abszolválni.

Ez azt jelenti, hogy a korábban ígért 15-20 százalékos – szintén új generációs hajtóművekkel szerelt kategóriatársakhoz viszonyított – takarékosság létező dolog, és a gyártó nem csak marketingcélokból lövöldözött a számokkal.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Nem csoda, hogy most, mikor talán a hányattatott sorsú CSeries karrierje végre valóban felívelő szakaszba került, a Bombardier Commercial Aircraft elnöke, Fred Corner is elégedetten nyilatkozott:

“A Star Alliance-nál lévő barátaink segítségével képesek voltunk egyedülálló és exkluzív lehetőséget nyújtani arra, hogy a taglégitársaságok képviselői a CS100 fedélzetén repüljenek Dublinból Zürichbe.”

Hozzátette azt is, hogy így nem csak a Star Alliance tagjai, hanem az újságírók is első kézből szerezhettek tapasztalatokat a gép képességeiről, majd beszélt arról is, hogy milyen csendesen és dinamikusan emelkedtek 37 000 láb magasságra.

Az elnök örömmel tapasztalta, hogy a CS100-zal kapcsolatban kiemelkedően pozitív visszajelzések érkeztek, így szerfelett bizakodóan várja a nyári üzembeállítást. Remélhetőleg mindez valóban azt jelenti, hogy a mélypontokkal tűzdelt fejlesztés végül mégis sikertörténetté alakul, és a CSeries úgy teljesít, ahogy azt az üzemeltetők és a gyártó is elvárja tőle.

Mivel az elmúlt időszakban bizakodásra okot adó megrendelések érkeztek a Bombardierhez, Dublinban a vezérigazgató, Alain Bellemare azt mondta, egy évvel ezelőtt még mindenki azt gondolta, hogy a típus nem fogja túlélni a gondokat, most azonban már arról mennek a találgatások, hogy mikor, és kitől jön a következő nagy megrendelés.

Ugyanakkor a Boeing és az Airbus vezetői nem győzik hangoztatni, hogy a típus számára áttörést jelentő hatalmas Delta CSeries rendelés lényegesen a piaci ár alatt történt, amely erősen megkérdőjelezi gazdasági szempontból Bombardier CSeries program versenyképességét.

További adalék a CSeries történetéhez, hogy a napokban a SWISS a 20 darabos CS100 megrendelésével kapcsolatban úgy döntött, hogy legalább ötöt a hosszabb törzsű CS300 változatra konvertál, így összesen a két típusból 15-15 darab lesz a flottájában.