A Hawaiian két útvonalán már közlekedő A321neo egy ülésre vetített költsége kedvezőbb a korábban ugyanitt repülő A330-asokénál, igaz, utóbbiak régebbi hajtóművekkel rendelkeznek. A légitársaság szerint az új generációs A321neo a tökéletes választás a nyugati parti városok és a szigetcsoport közötti járatokra.

(Forrás: Hawaiian Airlines)

Már két példányt üzemeltet a Pratt&Whitney-hajtóművekkel szerelt Airbus A321neo-ból a Hawaiian Airlines, a szigetcsoport és az Egyesült Államok nyugati parti két városa között.

Mark Dunkerley vezérigazgató a flightglobal.com szerint a minap a pénzügyi beszámoló mellett kitért a típussal kapcsolatos eddigi rendkívül pozitív tapasztalataikra is.

Az egy ülésre vetített költség tekintetében az A321neo kedvezőbbnek mutatkozik az A330-200-asokhoz képest, az adott útvonalakon.

Igaz, előbbieken már az új generációs, takarékosabb hajtóművek vannak, míg a szélestörzsű Airbus a régebbi technológiát képviseli.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gazdasági igazgató, Peter Ingram egyébként régóta azt vallja, hogy a három osztállyal, 189 üléssel berendezett A321neo a „tökéletes repülőgép” a számukra a 2100-2300 tengeri mérföld (3890-4261 kilométer) távolságú utakon, a 294 férőhelyes A330-asaik helyett.

Dunkerley most szólt arról is, hogy a konkurens keskenytörzsű típusokhoz képest is, bár nem sokkal, de érzékelhetően gazdaságosabb az A321neo. Emellett az új típus ugyanolyan, vagy kicsit jobb üzemelési költségelőnyt jelent, mint ha egy szélestörzsű repülőgéppel repülnék az adott járatot.

A Hawaiian már meglévő két A321neo-ját 2020-ig további tizenhat követi a tervek szerint, a meglévő példányok Mauiról Oaklandbe, illetve Portlandbe közlekednek néhány hete. Az év hátralévő részében az érkező újabb gépeket öt további útvonalra állítják be, így többek között a szigetcsoportról Los Angelesbe, San Diegóba és San Franciscóba közlekedő járatokra.

Korábbi közlések szerint főként ezeken, a Hawaii és a nyugati parti városok közötti útvonalakon vetik majd be a típust, kiváltva az A330-asokat. A tervek szerint a megrendelt új generációs A330neo-kkal pedig akár európai járatokat is indítana a légitársaság.