Nem hívja le tizenöt Boeing 787-9 Dreamlinerre szóló opciós rendeléséből az első példányt a Qantas, további gépek sorsáról pedig a következő hónapokban döntenek.
Ausztrália nemzeti légitársaságának februárban kellett határozni a tizenöt darab Dreamlinerre szóló opciós rendeléséből az első példány lehívásáról, amelyek átvétele 2020-ban lett volna esedékes.
A cég döntése értelmében az opciót nem hívják le, mert a légitársaság még nem bizonyosodott meg arról, hogy a meglévő 8 darabos kötelező érvényű rendelésén túl van-e szüksége további példányokra a típusból. A további opciós példányok lehívásáról később határoznak.
Korlátozott pénzügyi forrásaink mellett vizsgáljuk, mi a legjobb befektetés a Qantas-csoport számára – mondta el Alan Joyce, a légitársaság vezérigazgatója a Reutersnak.
Hozzátette, vizsgálják a különböző üzleti terveket, és légitársaságaik, a Jetstar, a Qantas nemzetközi hálózata és a Qantas belföldi operációja közül oda fektetik be a tőkéjüket, ahol a legjobb megtérülést látják.
A légitársaság összesen nyolc Boeing 787-esre rendelkezik kötelező érvényű szerződéssel, ezek közül hármat már átvettek, a maradék öt pedig a tervek szerint még idén megérkezik Sydneybe. A Qantas ezen felül még további harminc 787-9-esre rendelkezik vételi joggal, melyek 2025-ig kerülnének a flottába.
A Qantas-csoport tavaly májusban halasztotta el low-cost légitársasága, a Jetstar számára rendelt Airbus A320neo-k átvételét. Ezen gépeket – szintén pénzügyi okokra hivatkozva – 2017 év vége helyett csak az idei negyedik negyedévben, illetve 2019-ben veszik majd át.
A légitársaság mérlegeli, hogy a 99 darabos A320neo családra szóló megrendelésükből többet a legnagyobb befogadóképességű A321neo-ra konvertáljanak.
2016-ban pedig nyolc Airbus A380 Superjumbo lehívását utasította el a légitársaság, mert bár Alan Joyce a meglévő példányokat remek gépnek tartja, a továbbiaknak nem lát helyet a hálózatukban. Ezek az óriásgépek azóta sem kerültek a Qantashoz.