Manapság nehéz ismerkedni – gondolták a Deltánál, és a Coca-Colával összefogva megszervezték, hogy a fedélzeten a szalvéták segítségével találhassanak egymásra az utasok. A lelkes fogadtatás viszont elmaradt.
Valentin nap közeledtével senki nem akar egyedül lenni – valószínűleg ez volt a koncepció alapja a Delta és a Coca-Cola közös projektjének, amelyben a régi szép idők randijait szerették volna felidézni, azaz az egyik fél egy szalvétán üzeni meg érzéseit a kiszemeltjének.
„Because you’re on a plane with interesting people and hey … you never know”, azaz: egy repülőn vagy érdekes emberekkel körülvéve, és hé… sosem tudhatod – olvasható a szalvéta egyik oldalán, amelyet a diétás kóla mellé szolgáltak fel, a másik oldalon pedig lehetőséget adtak a név és a telefonszám megadására.
Elég szerencsétlen szóviccnek tűnik egy repülőgép fedélzetén a szalvéta túloldalán olvasható apró betűs magyarázószövegben használt megfogalmazás is, amelyben az Ámort játszó ötletgazdák azt írják le, miért érdemes a „kiszemeltnek”, vagyis a „plane crush”-nak átadni az üzenetet.
Az akció enyhén szólva nem aratott osztatlan sikert.
A Twittert elárasztották a negatív kommentek, a legtöbben ugyanis inkább hátborzongatónak, mintsem romantikusnak találták, hogy vadidegenek üzengessenek nekik a fedélzeten.
Hey @Delta and @CocaCola These napkins are creepy AF. Pretty sure no one appreciated unsolicited phone numbers in the ‘good old days’ and they sure as heck don’t want the number of someone who has been gawking at them on a plane for hours today. Not a good look. pic.twitter.com/PJAiurFRMh
— ducksauz (@ducksauz) 2019. január 21.
A koncepció persze teljesen ártalmatlan volt, ám az utóbbi időben megnőtt a fedélzeten szexuális zaklatásnak kitett áldozatok száma, így a romantikus üzenet könnyen fordulhat át kéretlen atrocitássá. Mindeközben pedig még (majdnem) repülőgép-katasztrófára (plane crash) is utalgatni több, mint ízetlen tréfa.
Egy, az utasok jogaival foglalkozó szervezet rámutatott, hogy míg ha a földön ér valakit inzultus, azt könnyen kezelheti, amennyiben hívja a rendőrséget és feljelentést tesz, a levegőben azonban bonyolultabb a helyzet. Először a személyzetnek kell szólni, aki értesíti a kapitányt, aki jelenti az esetet a földi biztonsági szolgálatnak – ettől az áldozat és a zaklató még mindig egy légtérben marad az út végéig.
A Delta és a Coca-Cola is elnézést kért a félreérthető kezdeményezés ügyében. A légitársaság bejelentette, hogy azonnal megkezdték a szalvéták begyűjtését a repülőgépeik fedélzetéről, az üdítőgyártó pedig azonnal elkezdett dolgozni az új dizájnon.
Mit gondolsz, igazuk van azoknak, akik szerint a szalvétás randiszervezéssel mellélőttek az ötletgazdák, vagy csak az elégedetlenek fújták fel az ügyet?