A Ryanair várakozásai szerint sem ők, sem a Wizz Air, sem az Easyjet nem fog több kapacitást kínálni a jövő nyári menetrendben az ideihez képest, mert egyik légitársaságnak sincs elég gépe ennek végrehajtásához.

Erről Michael O’Leary nyilatkozott a Flightglobalnak, megjegyezve, hogy légitársaságát elsősorban a MAX-ok kiesése gátolja a további fejlődésben, de ugyanilyen a géphiány okoz hasonló problémákat legnagyobb versenytársainál is.

Elmondása szerint júniusig 10 MAX átvételével számol, de könnyen előfordulhat, hogy ez a szám a felére csökken, és az sincs kizárva, hogy egyetlen új gép sem érkezik addig Rentonból. Emiatt kénytelenek voltak az előrejelzéseiken módosítani, 162 millióról 156 millióra csökkentették a várható éves gördülő utasforgalmat 2021 márciusára, a pénzügyi év zárására. O’Leary szerint az is benne van a pakliban, hogy 154 millióra is csökken az érték, minden attól függ, hogy mikor és mennyi MAX érkezik a flottába.

Wikimedia Commons

Összességében egyébként a gazdasági környezettel kapcsolatban elégedettségét fejezte ki a vezérigazgató. Következő évi kerozinszükségletük 60 százalékát 61 dolláros hordónként áron hedge-elték (11 dollárral kevesebbért, mint az ideit), vagyis fedezeti ügyleten keresztül biztosították, a Thomas Cook megszűnése és a Norwegian 22-23 százalékos kapacitáscsökkentése az európai piacon pedig a Ryanair malmára is hajtotta a vizet.

Elégedettségét fejezte ki a szakszervezetekkel kapcsolatos tárgyalásokkal kapcsolatban is, pedig korábban még elutasító volt az érdekképviseletekkel szemben. Most azt mondta, a szakszervezetek nagyon pragmatikusak voltak, tehát a légitársaság is így viselkedett, de – mint egy jó szerelemben – itt is időre van még szükség a kapcsolat megszilárdulásához – fogalmazott.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.