Ideiglenesen újra a régi, Sibir elnevezést és módosított arculatot használ az orosz S7 Airlines, hogy így hívja fel a figyelmet az Oroszországban nagy területen pusztító erdőtüzekre, emellett fatelepítést célzó adománygyűjtést is indított a cég.

Forrás: S7 / Sibir Airlines

Az átmeneti névváltoztatásnak elsődleges célja a figyelemfelhívás a közösségi médiában és más online felületeken, hogy minél több emberhez eljuthasson az üzenet – írja a Russian Aviation Insider.

Az S7, azaz ideiglenesen újra Sibir Airlines szerint fontos felhívni a figyelmet a Szibériában nagy területen, hosszú ideje pusztító erdőtüzekre, amelyek már negyvenezer négyzetkilométernyi erdőt és szinte érintetlen tájat pusztítottak el – ezzel sok munkát adva sz orosz tűzoltórepülőgép-flottának is.

Emellett alig pár hét alatt Ausztria éves károsanyag-kibocsátásának megfelelő mennyiségű szén-dioxid és egyéb égéstermék jutott a légkörbe.

Erre akarja felhívni a világ figyelmét az S7 Airlines és a cég Globus nevű leányvállalata azzal, hogy újra felveszik a Sibir Airlines márkanevet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A brit Landor Associates tervei alapján a légitársaság 2005-ben változtatta meg névvel együtt arculatát is azzal a céllal, hogy kiemelkedjen a regionális szerepkörből, és gyökereit megtartva nemzetközi fuvarozóvá váljon, és ezt külső megjelenése is tükrözze.

Az egykori brandet először weboldalaikon elevenítették fel a csoport légitársaságai, de kiadtak egy számítógépes grafikát is, amelyen a már kivont Tupoljev Tu-154 mellett egy Airbus A320-as is megjelenik különleges festésben.

A légitársaság VQ-BPN lajstromjelű Airbus A320-as repülőgépe a napokban gördült ki a festőhangárból immár a különleges festésben.

Amellett, hogy cirill feliratként felkerült a géptörzs elejére a Sibir szó, a vezérsíkon egy fél fenyőfa sziluettje látható, utalva a megsemmisült növényekre.

A figyelemfelhívó akció része egy adománygyűjtő kampány is: minden, szibériai úti célra eladott jegy után 100 rubelt (kb. másfél USA-dollár) adományoz a cég erdőtelepítésre.

A légitársaság szerint akkor térnek majd vissza a mindennapokban használt S7 és Global brandek használatára, ha elegendő pénz gyűlt össze egymillió fa telepítésére.

A beszámoló szerint ugyanakkor a jótékonykodás mellett az akció kísérlet is a cég gyökereit jelentő, manapság egyre telítettebb szibériai piac visszaszerzésére, amelyről mostanában egyre inkább kiszorul a cég.

Az S7 Airlines így a Globus-szal együtt Oroszország legnagyobb magánkézben lévő légitársasága, amely 2019 első félévében 8,16 millió utast fuvarozott, 14,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.