A Nemzeti Közlekedés Biztonsági Felügyelet (NTSB) szerint egy meghibásodott alkatrész okozta az American Airlines 767-esének kigyulladását Chicagóban.

 | © AIRportal.hu

Az Airwaysmag amerikai légügyi szaklap ismertetése szerint a közlekedés-biztonsági felügyelet a nyomozás állásáról azt közölte, a jelenlegi adatok szerint egy a 2-es (jobb oldali) hajtómű nagynyomású turbinájában lévő egyik tárcsa legalább négy részre törött.

A meghibásodott alkatrész egyik darabját egy 900 méterre lévő, UPS-es raktárban találták meg.

Az alkatrészt Washingtonba küldték további elemzésre, ahol szerkezetileg is megvizsgálják majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az NTSB által gyűjtött eddigi adatok azt mutatják, hogy a tárcsa anyagfáradás miatt törhetett el.

A baleset akkor történt, amikor a gép elkezdte a felszálláshoz a nekifutást, a hajtóművek felszálláshoz szükséges konfigurációban voltak, a gép sebessége pedig 128 csomó jelezett sebesség (KIAS) volt. A meghibásodás után két másodperccel a tolóerő-szabályozókat alapra állították, ekkor 134 csomóval haladt a gép, elkezdett növekedni a féknyomás és kinyíltak az áramlásrontó féklapok.

A megtalált tárcsa, amely legalább négy részre törött. (Fotó: NTSB) | © AIRportal.hu

A megtalált tárcsa, amely legalább négy részre törött. (Fotó: NTSB)


A Boeing 25 másodperccel később teljesen megállt, ekkor már a jobb oldali hajtóműnél lángolt a gép. A fedélzeten 161 utas és 9 fő hajózó személyzet volt, mindenkit kimenekítettek, amelynek során 20 utas és egy stewardess könnyű sérüléseket szenvedett.

A baleset a Chichago O’Hare repülőtér 28R jelű futópályáján történt. A fékezés során a repülőgép legalább egy gumiabroncsa kidurrant, még a megállást megelőzően a repülőgép jobb szárnyát és hajtóművét lángok borították be, mely később továbbterjedt a törzs hátsó részére is. Az utasokat a repülőgép bal oldalán és a jobb első ajtajánál, a vészcsúszdák segítségével menekítették ki a repülőgépből.

Egyik legfiatalabb, 2003-ban gyártott 767-300-asát vesztette el a balesetben az American Airlines, a gép eddig mintegy 50 ezer repült órát és 8100 ciklust teljesített.

Videók a balesetről