Vizsgálat indult, miután a portugál légitársaság koppenhágai járatát teljesítő gépen nyitva maradt a bal oldali hajtómű sugárfordítója egy átstartolás közben.

A portugál légitársaság TP 754-es járatát teljesítő Airbus A320-as pilótái 2022. április 8-án a dán főváros repülőterének 30-as futópályájára készültek leszállni, amikor a művelet megszakítása és az átstartolás mellett döntöttek.

Miután teljes teljesítményre (TOGA) állították a gázkarokat, a CS-TNV lajstromjelű gép balra kezdett sodródni, ráadásul mind az emelkedés mértéke, mind a repülőgép gyorsulása elmaradt a személyzet által várttól. Eközben már a hajtóművek állapotát mutató kijelzőn is figyelmeztetés érkezett a rendellenes működésről.

Később kiderült, hogy az 1-es számú (bal) hajtómű sugárfordítójának ajtajai nem záródtak vissza megfelelően, így csak alapjáraton üzemelt.

A pilótáknak sikerült teljes mértékben visszanyerniük a repülőgép irányítását, majd biztonságosan leszálltak a repülőtér egy másik, 22L jelű futópályáján. Az eseményben a fedélzeten tartózkodó 109 fő közül senki sem sérült meg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A meghibásodott CFM56-os hajtómű bal és jobb oldala (Forrás: AIBD)

A leszállást követően készült fotókon látható is, hogy bal oldali hajtómű sugárfordítójának 4 ajtajából 3 nem záródott be.

Az eset kapcsán a kivizsgálók kemény földet érésre utaló nyomokat kerestek, ám sem a 30-as futópályán, sem a repülőgépen nem találtak ilyeneket.

Az érintett repülőgépet a TAP Air Portugal még 2009 novemberében vette át a gyártótól, így az már a flotta korosabb tagjának számít. Az éritett példány a meghibásodás után 10 napot a földön töltött, majd TP 9240 járatszámon visszarepülték Lisszabonba, kereskedelmi járatot azóta sem teljesített.