Nyolcadik alkalommal lett a világ legjobb légitársasága a Skytrax felmérése szerint a Qatar Airways, a Singapore Airlinest váltva, amely a második az idei rangsorban, a harmadik helyre pedig feljött az Emirates.
A Skytrax 2024-es rangsora szerint a világ húsz legjobb légitársasága sorrendben: Qatar Airways (1.), Singapore Airlines (2.), Emirates (3.), ANA (4.), Cathay Pacific (5.), Japan Airlines (6.), Turkish Airlines (7.), EVA Air (8.), Air France (9.), Swiss (10.), Korean Air (11.), Hainan Airlines (12.), British Airways (13.), Fiji Airways (14.), Iberia (15.), Vistara (16.), Virgin Atlantic (17.), Lufthansa (18.), Etihad Airways (19.), Saudi Arabian Airlines (20.).
Az európai légitársaságok közül a Turkish Airlines érte el a legjobb, 7. helyezést, az EU-s légicégek közül pedig az Air France a 9. a Swiss a 10. hellyel büszkélkedhet.
A nagyobb európai társaságok közül, a fentieken túl a Finnair a 23., a KLM a 26. helyre futott be. Érdemes még megemlíteni a LOT-ot, amely a 95. helyre szorult vissza.
A diszkont légitársaságok rangsorát az Air Asia vezeti, utána következik (sorrendben) a Scoot, a Volotea, a Flynas, a Transavia France, az Indi Go, a Vueling, az Air Baltic, az Iberia Express és a Ryanair. A száz legjobb légitársaság listájában a Ryanair a 63., az Easyjet a 66., a Eurowings a 70. lett, a Wizz Air nem került be a listára.
Az amerikai légitársaságok közül a Delta Air Lines érte el a legjobb helyezést, a világranglistán a 21.-et, a kínai légitársaságok közül pedig a Hainan Airlines kapta a legjobb, 12. helyezést.
A legjobb légiutaskísérők címet a Singapore Airlines kapta, a legnagyobb tisztaságért járó elismerést pedig a Cathay Pacific.
Első osztályú szolgáltatásért a Singapore Airlines, a business osztályért a Qatar Airways, a prémium turistáért a Japan Airlines, a turista osztályért pedig a Cathay kapta a legjobbnak járó elismerést a felmérés eredménye szerint.
A Skytrax World Airline Awards globális utaselégedettségi felmérés, amely világszerte különféle területeken ellenőrzi a légitársasági szolgáltatások és termékek minőségét. A minősítést minden esetben az utasok anonim, egységes rendszerű véleménynyilvánításának alapján határozzák meg. Egyesek azonban kritikusak a felmérés hitelességével szemben. A teljes idei lista itt tekinthető meg.