Január 6-án, hétfőn teljesítette utolsó menetrendszerinti járatát a Delta Air Lines McDonnell Douglas DC-9-51 típusú repülőgépe, mellyel egy hosszú korszak zárult le az USA-beli légifuvarozó flottatörténetében. A búcsúrepülést az N773NC lajstromú példány hajtotta végre Minneapolis és Atlanta között, stílszerűen DL2014-es járatszámmal.

A típus majdnem 50 éve szolgált a flottában, hiszen az első példány 1965-ben érkezett meg a Delta-hoz, ezzel az Atlantában székelő vállalat lett a DC-9 első üzemeltetője is. Bár az eltellt évtizedek során a Delta folyamatos közlekedtetője volt a típusnak, 1993-ban kivonta a forgalomból a DC-9-et. Ez a megszakadt sorozat 2008-ban folytatódott, mikor is a bekebelezett Northwest Airlines teljes üzemkész gépparkját megörökölte, így azokat a DC-9-40 és DC-9-50 alváltozatokat is, amelyek egészen mostanáig tűrték a napi feladatokat.

Az N773NC lajstromú DC-9-51, amely a típus történetének 888. elkészült repülőgépe volt, eredetileg a North Central Airlines megrendelésére került legyártásra. Az 1978-ban átadásra került keskenytörzsű gép csupán kevesebb, mint egy évet szolgált a légitársaság színeiben, hiszen 1979 nyarán a vállalat összeolvadt a Republic Airlines-szal. Sokéves pályafutás után 1986-ban a Northwest Airlines kötelékében közlekedett a repülőgép, egészen a 2008-as egyesülésig, mely után már a mostani, Delta Air Lines festést viselte magán.


Az amerikai légifuvarozó 120 személyes, kétosztályos elrendezésben közlekedtette a DC-9-50-est, amelyen 16 első osztályú ülés is megtalálható volt. Mindezek mellett WiFi kapcsolat is az utasok rendelkezésére állt a fedélzeten, így a már középkorba lépett vas sikeresen felzárkózott a mai, korszerűbb típusok mögé, már ami a utaskényelmi berendezéseket illeti.

A Delta Air Lines a hosszúéletű gépcsalád trónöröklését a kevésbé sikeres és rövidebb életű Boeing 717-es típusra bízta, amely tulajdonképp a DC-9 késői leszármazottjának tekinthető, melyet megelőz a 70-es és 80-as években kifejlesztett MD-80 és MD-90. A Southwest leányvállalataként működő AirTran Airways mind a 88 darab 717-esét tartós bérbe adta a Delta számára, amely már tavaly ősszel hadrendbe állította az első átfestett repülőgépeket. Ezek a gépek 110 fős, szintén kétosztályos elrendezésben szolgálnak, és átlagban a 2000-es évek elején készültek el.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Azoknak, akik esetleg még kívánnak a jó öreg DC-9-essel repülni, sajnos nincs jó hírünk. A mostani nyugdíjazással a lehetőségek többsége megszűnt, csupán némely afrikai légitársaság kötelékében található meg ez a szép kort megélt repülőgépcsalád, így példának okáért a Fly540 légifuvarozónál, amelyet a “kenyai low-cost légitársaságnak” is neveznek.

Forrás: Delta Air Lines, ABC News, TIME, Wikipedia,

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!