Megállapodott az Avolon lízingcéggel a brit startup diszkont légitársaság, a Fly POP több Airbus A330-300-as bérléséről, de először csak egy példánnyal indítja el üzemelését a cég, a tervek szerint idén ősszel.
Azt már korábban tudni lehetett, hogy a Fly POP a klasszikus Airbus A330-család nagyobbik tagját nézte ki, és novemberben több lízingcéggel, illetve a gyártóval is tárgyalt róla. A friss bejelentés szerint a nyertes az ír Avolon, a világ harmadik legnagyobb lízingcége lett, mert ez a vállalat kínálta a legrugalmasabb konstrukciót a legjobb áron.
A tervek szerint először egyetlen A330-300-as géppel idén októberben kezdi meg működését a Fly POP, és félévente egy-egy újabb példánnyal tervezik bővíteni a flottát.
A cég járványból való kilábalás reményével folyamatos és dinamikusan növekvő igényt feltételez diszkont hosszútávú járatokra az Egyesült Királyság és India között. A korábbi hírekkel ellentétben úgy tűnik tehát, mégsem wet-lease alapon (személyzettel, karbantartással és biztosítással együtt) bérel repülőgépeket a startup, hanem saját üzemeltetésben indítja el járatait.
Navdip Singh Judge vezérigazgató a közlemény szerint azt mondta: már a brit légi üzemeltetői engedély (Air Operator Certificate – AOC) megszerzéséhez is beadták a szükséges kérelmeket.
Az üzleti modell szerint a járatok a hazájuktól távol élő embereket, elsősorban az Egyesült Királyságban élő és dolgozó indiai diaszpórát szeretnék kiszolgálni, akik rokonaikat, barátaikat szeretnék meglátogatni, csak az utasok kisebb része lenne klasszikus értelemben vett turista.
A Fly POP nem szenved pénzhiányban, mert tavaly a brit kormány Future Fund elnevezésű alapjából jelentős összegeket kapott, ami még a korábbinál is vonzóbbá tette a magánbefektetők számára.
Az alapot tavaly a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak tompítására, innovatív vállalkozások támogatására hozta létre a kormányzat.
Ezen felül a válság hatásai is inkább pozitívan érintik a még el nem indult légitársaságot, mert így jobb pozícióból tárgyalhatott mind a lízingcégekkel a repülőgépek bérléséről, mind pedig a brit és indiai repülőterekkel a kiszolgálás díjairól.