Az olasz székhelyű Avio Interiors ultravékony üzleti osztályú és álló helyzetű turista székeivel tenné lehetővé, hogy a repülőgépek háromosztályos elrendezésben szállíthassanak annyi utast, mint amennyi most csak egyosztályos konfigurációban fér el egy repülőgépen.

A cég minden, mostanában elterjedt fedélzeti osztályt, az elsőtől egészen turistáig átalakítaná, méghozzá úgy, hogy a repülőgépek hatóságilag jóváhagyott maximális utaskapacitását ki lehessen használni, szinte minden elrendezésben és kabinkialakításnál.
Ennek érdekében az Avio Interiors az idei párizsi légiszalonon is bemutatta koncepcióját, amely szerint a fedélzeten bevezetne egy új, basic economynak nevezett osztályt, SkyRider fantázianevű üléseivel.
Ezek azonban nem a hagyományos értelemben vett székek, sokkal inkább állóhelyek lennének.

A már 2010-ben elkészült, de a mostani Paris Air Show-n nagyobb visszhangot kiváltott ülés vízszintes, nyereghez hasonló támaszkodófelülete igen kicsi, és a majdnem teljesen kinyújtott lábbal elhelyezkedő utas alátámasztásához magasabban is van, mint a hagyományos székek ülőfelülete. Azonban már rövidebb utakon sem biztos, hogy ez a pozíció kényelmes és tartható egy rosszabb állóképességű embernek.
A további helytakarékosság jegyében az ülések alatt lévő csomagtartó asztal – amely eleve a fapados légitársaságok kézipoggyász szabályaihoz igazodva kicsi – felhajtható.
Így a csomag nélkül utazók, vagy azokat a fej feletti tárolókba elhelyezőknek valamivel nagyobb lábtér állna rendelkezésre.
A két háttámla közötti sortávolság így csak 23 hüvelyk (58,42 centi) lehet, ellentétben a diszkont cégeknél most sztenderdnek számító 28-30 hüvelykkel (71-76 centi).
Természetesen nem arról van szó, hogy egy egész repülőgépet ezzel székeznének be, a vészkijáratok kapacitása határozza meg a maximum utasszámot.
De néhány sor SkyRider hely beépítésével több prémium turista ülés is elhelyezhető, vagy akár business osztály is kialakítható az adott gépen úgy, hogy a férőhelyek száma nem lesz kevesebb a maximális kapacitásnál.
Egyelőre azt nem lehet tudni, hogy a szabályozó hatóságok hogyan viszonyulnának az ötlethez, mivel a kis hely miatt egy esetleges vészhelyzet esetén a fedélzet gyors kiüríthetősége nem egyértelmű.
Az üzleti osztályt ugyancsak megreformálná az Avio Interiors, ergonomikus kialakítású, elektromosan állítható és nem utolsósorban ultravékony székeivel.
A SkyWawe fantázianevű business-ülések gyakorlatilag nincsenek kipárnázva, felületük egy speciális, habszerű anyag, amellyel elméletileg ugyanolyan kényelem érhető el, mint a hagyományos megoldásokkal.
A koncepciók kipróbálásában elsősorban a prémium szolgáltatást is nyújtó fapados légitársaságok, például a Norwegian lehetnek érdekeltek, akik a minél olcsóbb jegyeket preferáló utazók mellett a vastagabb pénztárcájú utasokat is igyekeznek megcélozni.
