A piaci érték alatt kap meg két Airbus A321neo gépet a német légierő (Luftwaffe), az eredeti megrendelő Lufthansa ugyanis lepasszolta őket a járványhelyzet miatti kapacitáscsökkentés jegyében.
Ahogy azt korábban többször megírtuk, a koronavírus-járvány a vetélytársaival egyetemben nehéz helyzetbe hozta a Lufthansát is, amely emiatt állami segítséget kaphat.
A német légitársasági csoport jelentősen csökkenti aktív flottája méretét, így igazodva a becslések szerint kitartóan alacsonyabb kereslethez, és ez a megrendelt új repülőgépek forgalomba állítására is hatással lesz.
Az Airbustól a szerződések értelmében még 96 gépet vett volna át a következő években a vállalat, most a Spiegel szerint Olaf Scholz pénzügyminiszter elmondta, hogy a Luftwaffe, azaz a légierő két A321neót átvesz a légitársaságtól.
A katonai szállítógép-flotta fejlesztését így nem új megrendelésekkel oldják meg, hanem az eredeti képest kedvezőbb áron beszerzett e két példányt használják majd csapatszállításra és egészségügyi mentőmissziókra (Medical Evacuation – MEDEVAC).
Ez az átalakításnál vethet fel problémákat, mivel a jelenleg használt, cserére egyébként megérett, azonos feladatkörű Airbus A310-eseken egy nagyméretű, a teherszállítókéhoz hasonló első ajtó van.
Ilyen kialakítására A321neókon még nem volt példa, de a valóban széleskörű feladatellátáshoz elengedhetetlen lenne.
A német légierő minden Airbus utasszállítója, amelyeken egyébként állami vezetők utaznak az A319-esektől a hamarosan érkező új A350-esekig, alkalmas valamilyen mértékben sérültek, vagy akár intenzív ágyas ellátást igénylő betegek szállítására is.
Ezt elvileg a könnyen és gyorsan eltávolítható VIP-kabinberendezés teszi lehetővé, ennek helyére, a meglévő rögzítési pontokon szerelhetők be a betegágyak. Ez a rendszer található a 2018-ban ugyancsak a Lufthansától átvett, korábbi generációs A321ceo gépen is, amit az átalakításkor még két póttartállyal is felszereltek a nagyobb hatótávolság érdekében, az új A321neóknál ezekre valószínűleg már nem lesz szükség.