Különös zajt hallatnak a zürichi reptér környékén lakók szerint a Swiss Airbus A220-asainak hajtóművei. Egyesek a párzásra készülő gyilkos bálnák hangjához hasonlítják, a két gyártó és a légitársaság már vizsgálja a jelenséget és az esetleges módosítási lehetőségeket.

Szexuálisan túlfűtött hangot ad (Fotó: AIRportal.hu)

A kanadai fejlesztésű, a Bombardier-től az Airbus többségi tulajdonába került egykori C Series típus legnagyobb üzemeltetője jelenleg a svájci zászlóvivő, a Lufthansa-holdinghoz tartozó és zürichi bázisú Swiss.

A ma már Airbus A220-asnak nevezett gépekre azonban a zürichi reptér környékén lakók jó ideje panaszkodnak a Bloomberg beszámolója szerint, ugyanis a tapasztalatok szerint a típus különös zajt bocsát ki.

Egyesek a párzásra készülő gyilkos bálna hangjához hasonlítják azt, amikor a leszállóban lévő A220-asok elrepülnek a házak környékén.

A Swiss és az Airbus is elismerte, hogy létező jelenségről van szó. Akkor fordul elő, amikor az alapjáraton működő hajtóművekre tolóerőt adnak a pilóták. Vélhetően hasonló hangról van szó, mint amikor a géptípus felszálláshoz készül, a nekifutás előtti pillanatokban hallható, búgásra emlékeztető hang az alábbi videóban 6:10-től figyelhető meg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Pratt&Whitney új generációs, PW1000G típusú hajtóműve (amely az Airbus A320neo család hajtóművének kistestvére) által keltett különös hangot a gyártó és az Airbus is vizsgálja már, a Swiss-szel együttműködésben. Azt ígérik, hogy igyekeznek minél gyorsabban megoldást keresni a megszüntetésére.