A Boeing legfrissebb prognózisa szerint a következő 20 évben világszerte 2,4 millió új pilótára, repülőgép-karbantartóra és légiutas-kísérőre lesz szükség az iparág működésének fenntartásához.

Az amerikai gyártó az EAA AirVenture Oshkosh rendezvényen tette közzé idei hosszútávú munkaerőpiaci előrejelzését.

A tanulmány szerint a következő 20 évben az iparág működésének fenntartásához globális szinten 660 ezer új pilótára, 710 ezer új karbantartó technikusra és 1 millió új légiutas-kísérőre lesz szükség.

A Pilot and Technician Outlook (PTO) alapján ez az összesen mintegy 2,4 millió új szakember a kereskedelmi flotta bővülésének, valamint a légi utazás iránti kereslet folyamatos és – különösen Ázsiában, valamint egyéb feltörekvő piacokra jellemző módon – intenzív növekedése miatt kell majd.

Illusztráció.

Az új munkaerő kétharmada főként a nyugdíjba vonulók utánpótlását szolgálná, egyharmadára pedig a világ légiflottájának bővülése, azon belül is leginkább a forgalomban lévő keskenytörzsű repülőgépek számának növekedése miatt lenne szükség.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Kína, Észak-Amerika és Eurázsia a három legnagyobb piac, ezek igénylik várhatóan az új személyzet több mint felét, azonban Dél- és Délkelet-Ázsia növekedik a leggyorsabban, ahol az új szakemberek iránti igény akár a jelenlegi háromszorosára is növekedhet.

A Boeing tanulmánya szerint a megfelelő képzési és toborzási stratégiák kidolgozása kulcsfontosságú ahhoz, hogy az iparág hosszú távon fenntartható maradjon. Az anyag azonban nem tér ki számos további kritikus terület, például a légiforgalmi irányítás, a földi kiszolgálás és a repülőtér-üzemeltetés munkaerő-igényére.