Oroszország és az Egyesült Királyság között indítanak új járatokat a magyar kötődésű Wizz Air, de ehhez meg kell nyernie a kormány támogatását is – írta a Flightglobal.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a csütörtökön Londonban a szaklapnak nyilatkozva azt mondta, a brit leányvállalat engedélyeit szeretnék ehhez felhasználni, ehhez azonban el kell érni, hogy a kormányzat a diszkont céget jelölje ki a járatok teljesítésére.
A két ország között – Magyarországhoz hasonlóan – államközi, bilaterális egyezmény szerint zajlik az előre meghatározott útvonalakon a légiforgalom. Az Egyesült Királyság két légitársaságot jelölhet ki, amelyet az orosz félnek kötelező elfogadni. Jelenleg csak a British Airways van kijelölve erre a feladatra London-Heathrow és Szentpétervár között, így a Wizz Air megkezdi a lobbizást azért, hogy a másik helyre ők kerüljenek be.
Váradi József szerint ehhez a Wizznek elég erős a háttere. Arról a vezető nem nyilatkozott, hogy mely útvonalakon nyílnának az új járatok, annyit mondott, hogy akár pár hónap múlva el is indulhatnának a járatok, de lehet, hogy a folyamat éveket vesz igénybe.
Az orosz fél jelenleg az Aeroflotot, illetve a Pobedát jelölte ki a járatok teljesítésére: előbbi Moszkva és Heathrow, valamint Szentpétervár és Gatwick között, utóbbi Szentpétervár és Stansted között üzemeltet járatokat.
Korábban az easyJet repült Moszkvába, mint kijelölt légitársaság 2016 áprilisában, de a repülési jogairól egy hónappal később lemondott.
A Wizz jelenleg csak Budapestről és Debrecenből közlekedik az orosz fővárosba, illetve Szentpétervárra, szintén kijelölt légitársaságként. A magyar piacon azonban Váradi elmondása szerint nincs több lehetőségük.
A légitársaság tavaly májusban indította el a brit leányvállalatát Wizz Air UK néven, jelenleg 9 gépes flottával (5 darab A320-assal és 4 darab A321-essel) rendelkeznek.