Olasz lapértesülések szerint egy esetleges összeolvadásról is tárgyal az Etihad és a Lufthansa. Az Il Messaggero szerint két változaton is megy a huza-vona Frankfurt és Abu-Dzabi között.
Megszületett a döntés: 40 gépét bérbe adja az Airberlin
Spiegel: a Lufthansa veszi át az Air Berlint és az Alitaliát
A Reuters által idézett lapértesülés szerint az egyik verzióba arról tárgyalnak a felek, hogy az Etihad tőkeemelés formájában kíván részt szerezni a Lufthansában, ezzel a megoldással 30-40 százalék körüli részesedést szerezhetnek az arabok a legnagyobb európai hálózatos légitársaságban.
A második verzió ennél sokkal meredekebb, az Il Messaggero szerint a két légitársaság összeolvadna és ezzel létrejönne egy évi nagyjából százmillió utast szállító légitársaság. Ebben az esetben a központ vélhetően Európában, leginkább Frankfurtban maradna már csak az uniós szabályok miatt is.
Hogy erről miért pont az olasz értesülnek, az az Alitaliával való szenvedés tehet. Tavaly év végén szellőztették meg, hogy az Alitalia a németeknél köthet ki, cserébe az Etihad 10-20 százalék körüli részesedést kaphat a Lufthansa-csoportban. Arról nem tudni, hogy bármelyik tárgyalási pozícióban előkerül-e a bajba jutott olasz légitársaság átadás-átvétele.
A hírügynökségnek később két, nevük elhallgatását kérő forrás cáfolta, hogy tárgyalások folynának az Etihad és a Lufthansa között részesedésszerzés témájában.
A Lufthansa, illetve az Etihad kapcsolata az elmúlt hetekben vált szinte brazil szappanoperába illővé, amelynek főszereplői az airberlin, az Eurowings és az Alitalia. Eddigi tudásunk szerint az airberlintől – amelyben 30 százalékos részesedése van az Etihadnak – 40 gépet bérel majd a Lufthansa az Eurowingsnek wet lease opcióban, azaz személyzettel együtt. A géppark másik részét az airberlin egy a TUIFly-jal közös, Etihad-vezette üdültető légitársaságba szervezi ki, a maradék pedig megmarad a hosszútávú járatok üzemeltetésére.
Az airberlin európai üzemét ezzel gyakorlatilag felszalámizták, az Alitalia pedig ha a felek megállapodnak, akkor szintén a Lufthansához kerülhet. Az Etihad és a Lufthansa tavaly év végén codeshare megállapodást is kötött, bár a kormányzati engedélyekre még várni kell.