Az ukrajnai krízis bár regionális fejlemény, kihathat a légiközlekedés teljes egészére, és míg az iparág mindig is állandó újratervezésben élt, jelenleg túl sok az előre nem látható tényező – hangzott el az idei arab légiközlekedési csúcsértekezleten.

Az emírségekbeli Rász el-Háimában tartott konferencia keddi megnyitóján a rendezvény egyik stratégiai partnere, az Air Arabia vezérigazgatója, Adel el-Ali elmondta: az öböl-menti térség turizmusa további fejlődési lehetőség előtt áll, ami azért is jó, mert munkaerőt szívhat fel a szektor, hiszen az arab világ egyik legfőbb kihívása a nagy számú fiatalság potenciális munkanélkülisége.

Arra emlékeztetett, hogy a pandémia ellenére is megvan az utazás iránti vágy az emberekben, fontos, hogy a légitársaságok nyitottan, partnerséget keresve, fenntartható módon és nyereségesen működjenek tovább.

Raki Phillips, a szintén stratégiai partner Rász el-Háima-i turisztikai ügynökség (RAK TDA) vezetője köszöntőjében arra emlékeztetett: noha a nemzetközi légiutasok száma 2021-ben a járvány előttinek még mindig csak a fele volt, már látható, ahogy a világ országai szinte egymás után enyhítenek a korlátozásokon.

Eleni Giokos moderátor, Kamil el-Avádi, az IATA afrikai és közel-keleti regionális alelnöke, valamint Nadine Itani, a Surrey-i Egyetem légiközlekedési menedzsment programjának vezetője. Fotó: Ras Al Khaimah Tourism Development Authority

Az ezt követő panelbeszélgetésen Kamil el-Avádi, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség afrikai és közel-keleti alelnöke annak a véleményének adott hangot, hogy az elmúlt két év után 2022-re jobb kilátásokkal tekinthet az iparág, de indokolt az óvatosság.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Megjegyezte: a légiközlekedés a folyamatos alkalmazkodásról és változásról szólt mindig is, ám rendkívüli kihívást jelent most az, hogy nagyon sok a kiszámíthatatlan faktor.

Maen Razúki, a Kuwait Airways vezérigazgatója egy másik panelbeszélgetésen úgy fogalmazott: átmeneti időket élnek, a szektor változóban van, izoláció helyett a cégeknek partnerségre kell törekedniük.

Számir el-Madzsáli, a Royal Jordanian Airlines vezetője utóbbihoz kapcsolódva elmondta: korábban mindig a légiközlekedés volt az informatikai fejlesztések úttörője, itt az alkalom ismét ennek élére állni.

Eleni Giokos moderátor, Maen Razúki (Kuwait Airways), Számer el-Madzsáli (Royal Jordanian), Adel el-Ali (Air Arabia), Mikail Houari (Airbus). Fotó: Ras Al Khaimah Tourism Development Authority

Mindemellett óvatos optimizmusának adott hangot, hiszen számos ország enyhített a beutazási korlátozásain, ám szerinte az ukrajnai konfliktusból még olajválság is lehet.

Adel el-Ali ezen a beszélgetésen is részt vett, és arra hívta fel a figyelmet, hogy az öböl-menti térség fiatal generációi már inkább arra helyezik a hangsúlyt, hogy olcsón repüljenek, és pénzüket inkább a célállomáson akarják elkölteni el.

Mikael Houari, az Airbus Afrikáért és Közel-Keletért felelős alelnöke elmondta: az öböl-menti térség évtizedek óta fontos piac az európai repülőgépgyártónak, és további növekedési potenciált látnak itt, hiszen például Szaúd-Arábia meghirdette a 2030-ig szóló turizmusfejlesztési tervét, amelynek értelmében az ország megsokszorozná a légiforgalmát is.