Pánikrohamot kapott az Easyjet egyik első tisztje a megközelítés során, emiatt a kapitánynak egyedül kellett landolnia a cég egyik Airbus A319-esével Glasgow-ban.

A brit Mirror információi szerint a nyilvánosságra hozott jelentésben azt írták, az első tisztnek el kellett hagynia a pilótafülkét, a megközelítést és a landolást a kapitánynak egyedül kellett végrehajtania. A járat fedélzetén 148-an voltak, a gép végül rendben leszállt Glasgow-ban.

Az online is elérhető jelentés szerint az eset még tavaly szeptember 30-án történt, az első tisztnek eddig mintegy 700 repült órája volt. Egy nappal korábban ugyanez a személyzet repülte a Glasgow és Palma de Mallorca közti járatot, a végső megközelítés során azonban az erős szél 30 láb magasan, kilebegtetési fázisban megdobta a gépet, a kapitány átvette az irányítást és megszakította a landolást, majd a második próbálkozásra a G-EZGR lajstromú Airbusszal sikeresen landoltak.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

Az első tiszt később a baleset kivizsgálása során azt mondta, először tapasztalt hasonlót pilótaként és nagyon ijesztőnek nevezte a helyzetet, mert nem volt képes a futópálya közepe felé irányítani a gépet kilebegtetés közben. Később sokat beszélgettek az esetről a kapitánnyal, de az éjjele így is álmatlanul telt.

A jelentés kitért arra, hogy a glasgow-i landolás során az első tiszt pánikrohamához hozzájárultak az előző nap történtek, ezért kellett a pilótafülkét elhagynia. Az 50 éves kapitánynak az eset idején mintegy 14 ezer repült órája volt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.