A Cathay Pacific flottájába került az első, teljesítmény javító csomaggal (PIP) ellátott Boeing 747-8-as, amely egy teherszállító F, vagyis Freighter változat. A B-LJK lajstromú vadonatúj óriásgépet december 18-án adta át az amerikai repülőgépgyár.
Még kevesebb 747-8-as készít a Boeing
Boeing 747-8, egy igazi zászlóshajó (videó)
A PIP (Performance Improvement Package) csomag elsősorban a General Electric GEnx-2B hajtóművek teljesítmény optimalizálását célozza, de vele összhangban az FMC (Flight Management Computer), vagyis a repülést koordináló fedélzeti számítógép is átdolgozott szoftverrel működik majd, hogy a 747-es típuscsalád legújabb generációja még nagyobb hatékonyságra tehessen szert.
A PIP berepülési programját a Boeing egy másik probléma kijavításával is egybekötötte. A korai utasszállító változatokon, ugyanis még tavaly év elején ki kellett iktatni a vízszintes vezérsík üzemanyagtartályát, mivel strukturális hibából adódóan töltött állapotban vibráció keletkezett a repülések során. A tank hiánya, illetőleg fel nem tölthetősége pedig értelemszerűen hatótáv csökkenést eredményezett, amellyel a típus nem tudta a katalógusokban kínált maximális, csaknem 15 000 km-es teljesítményét produkálni.
A frissített FMC, valamint a vezérsík üzemanyag tartályának újra aktiválása 2014-től lesz elérhető az üzemeltetők számára, mint ahogy az ezekkel összefüggő utólagos módosítások elvégzésére irányuló programok is. A PIP mindhárom komponense elérhető a 747-8-as család számára, de a tank esetében kizárólag az utasos verziók, vagyis az Interconinentalok érintettek. Az FMC újabb szoftververziója pedig visszamenőleg még a 747-400-as típusok rendelkezésre is áll.
A PIP hajtóművekre összpontosító pontosítása révén a Boeingnek és a General Electricnek további 1.8%-os előnyt sikerült elérniük az üzemanyag fogyasztást illetően, ami önmagában kevésnek hathat, de Bruce Dickinson, a 747-8-as program vezető mérnöke elmondta, hogy ezzel évente mintegy 30 darab kamion üzemanyag igénye spórolható meg.
A Cathay Pacific flottájában jelenleg összesen 12 darab Boeing 747-8F teljesít szolgálatot. Az utasszállító változat egyelőre egyetlen légitársaságnál, a német Lufthansánál működik, amelynek 9 darab Intercontinentalja van.
A Boeing a piaci keresletet figyelembe véve októberben volt kénytelen bejelenteni, hogy tovább csökkenti legnagyobb kereskedelmi típusának gyártási ütemét, amely szerint 2015-től már csak havi másfél 747-8-ast fognak előállítani.