A légitársaságok közül elsőként az Etihad Airways a hűségprogramjába is olyan ösztönzőket épített be, amelyekkel a környezetbarát szolgáltatások felé tereli utasait.
A légitársaság közleménye szerint az Etihad Guest törzsutasprogramba „Concious Choices” néven vezettek be olyan fenntarthatósággal kapcsolatos kezdeményezéseket, amelyek segítenek a vállalatnak 2035-re a 2019-es szint felére csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátását, mielőtt 2050-re nettó karbonsemlegessé válna.
Azok az utasok, akik vállalják, hogy ellentételezik a járat karbonlábnyomát, kevesebb csomaggal utaznak, vagy egyéb környezetvédelmi projektet támogatnak, plusz hűségpontokat kapnak.
Ezeket a szolgáltatásokat egyébként a már meglévő hűségpontokból is fedezhetők, amelyek az online boltban pedig fenntartható termékek vásárlására is költhetők. Azt is plusz pontokkal díjazza a légitársaság, ha valaki digitális tagságot választ, tehát nem kéri a plasztikkártyát.
A 8 millió tagot számláló program egyes elemei már elérhetők, de a teljes kínálat jövő januártól áll rendelkezésre, a szolgáltatásokat a beérkező visszajelzések alapján állították össze.
Tony Douglas vezérigazgató a közleményben azt hangsúlyozta, hogy bár a légitársaság elsősorban új technológiákkal küzd a klímaváltozás ellen, az utasok számára is szeretnék megadni a lehetőséget, hogy részt vegyenek a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében.
Abu-Dzabi nemzeti légitársasága az elmúlt időszakban az új generációs repülőgépek bevezetése mellett mangrove-erdők telepítésével, fenntartható forrásból származó kerozin vásárlásával és felhasználásával, a járatok útvonalainak optimalizálásával, elektromos földi járművek beszerzésével is igyekezett csökkenteni emisszióját.