Az Airbus A350-eseken dolgozó hajtóműtípus számos példányában rendellenes kopást észleltek, hamarosan légialkalmassági direktívát ad ki az európai hatóság, az erőforrás gyártója pedig rendkívüli átvizsgálást jelentett be.

A Reuters jelentése szerint a Rolls-Royce azt közölte, a Trent XWB-84 altípus közepes nyomású kompresszorában találtak olyan alkatrészeket, amelyeken nem elfogadható kopást észleltek. Emiatt az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) rövidesen légialkalmassági direktívát ad ki az adott altípusra.

Rolls Royce Trent XWB-97 típusú hajtómű a Qatar Airways első Airbus A350-1000-esén. (Fotó: AIRportal.hu)

A brit hajtóműgyártó közölte, azon erőforrások egy része érintett, amelyek 4-5 éve üzemelnek, adatbázisa szerint nagyjából 100 ilyen egység van most használatban.

A Rolls-Royce leszögezte: egyetlen példány esetében sem jelentettek abnormális viselkedést repülés közben, de elővigyázatosságból minden erőforrást átvizsgálnak.

Mivel viszonylag kevés hajtómű érintett, a vizsgálatok és esetleges cserék pedig nem időigényesek, a Rolls-Royce azzal számol, hogy a feltárt hiba nem okoz jelentős zavart, és plusz költséget az A350-est üzemeltető légitársaságoknál.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A briteknél nem csak az XWB hajtóművel, hanem a Boeing 787-esen használt Trent 1000-essel is vannak gondok. A rendellenes kopás azonban a Dreamlinereken jóval több hajtóművet érint, a gyártó jelenlegi tervei szerint 3 milliárd USA-dollárba és még legalább két évbe telik, mire az összes hibás egységet kijavítják.

A koronavírus-járvány miatt a Rolls-Royce bár nyert némi időt, a gépátvételek leállása miatt közel 4 milliárd dollár veszteséget termelt az első félévben.