Az USA hatóságai elrendelték, hogy ellenőrzéseket és módosításokat kell végrehajtania Boeing 767-300-asaik szárnyszerkezetén azoknak az üzemeltetőknek, amelyek wingletekkel vannak felszerelve használják a típust.
A rendelkezést azt követően tették közzé, hogy anyagfáradásra visszavezethető repedéseket találtak egyes wingletes 767-300-asok szárnyain.
Az USA Szövetségi Légügyi Hivatala, az FAA légialkalmassági direktívájában elrendelte, hogy egyebek mellett a légitársaságoknak gyakori és rendszeres vizsgálatokat kell végrehajtani, melynek során a szárnyvégek alsó borításán kell repedéseket keresni a wingletekkel felszerelt példányokon, valamint módosításokat kell végrehajtani a szárnyvégek tartószerkezetén.
Az FAA közlése szerint a fáradásos repedések a szárny felületén akár oda is vezethetnek, hogy a winglet letörhet, leválhat a repülőgépről.
A hiba nem érinti azokat a példányokat, melyeken már elvégezték az Aviation Partners Boeing által tavaly kiadott szervizbulletinben foglalt módosításokat.
Az Aviation Partners Boeing 2007-ben indította el hivatalosan a 767-300ER típusra felszerelhető wingletek kifejlesztését, melytől a repülőgépek aerodinamikai tulajdonságainak javulását és az üzemanyag-fogyasztás csökkenését várták el.
Az első wingletekkel felszerelt Boeing 767-300-as két évvel később, 2009-ben állt forgalomba az American Airlines flottájában, de azóta számos más amerikai légitársaság, a Delta Air Lines, a United Airlines és a UPS is alkalmazza az utólagosan is felszerelhető szárnyvégeket.
140 amerikai lajstromban lévő repülőgépet érint a probléma – a Flightglobal adatai szerint.
Európában is több légitársaság üzemeltet winglettel felszerelt 767-300-as repülőgépeket, köztük az Austrian Airlines, a német Condor és az izlandi Icelandair is, de érintett lehet a problémában a kanadai Air Canada és az Air Canada Rouge is.