Március végén tizenöt repülőgéppel, és vélhetően Laudamotion néven kezdené meg az újbóli működést az osztrák Niki. Egyelőre kérdéses, hogy milyen gépekkel, mert a flotta nagy része korábban a Lufthansához került át. Az üzemi tanács pedig azt közölte, hogy több pilóta és légiutas-kísérő is már talált új állást. 

Új név és új festésminta is érkezik? (Fotó: AIRportal.hu)

Miután a Thomas Cook turisztikai konszernnel közösen sikeresen pályázott a Niki felszámolásának második körében, az egykori autóversenyző és a légitársaság alapítója, Niki Lauda közölte, hogy március végén tizenöt repülőgéppel indítaná újra a céget.

Az aero.de cikke szerint a Thomas Cook ülőhelyeket vásárolna a járatokon, és a gépek karbantartásában, a munkarend szervezésében is közreműködne.

Az osztrák légitársaság Laudamotion néven kezdhet ismét működni, de az nem világos, hogy később is megmarad-e ez az új márkajelzés.

Niki Laudának ugyanis van egy cége ezen a néven, amely saját üzembentartói engedéllyel (AOC) rendelkezik, állítólag ezt használnák a Niki újraindításában. A Laudamotion első sorban kisebb, üzleti repülőgépek charter alapú bérbeadásával és businessjetek fenntartásával, menedzsmentjével foglalkozik. Több Forma 1-es versenyző üzleti repülőgépét is már a Laudamotion menedzseli.

Hirdetés

A felszámolók és az egykori autóversenyző sem közölte, titoktartásra hivatkozva, hogy mennyiért cserél gazdát a légitársaság.

Lauda azt is elmondta, hogy a tizenöt repülőgéphez (vélhetően Airbus A320-as típuscsaládba tartozók, amelyeket leállása előtt üzemeltetett a Niki) a teljes dolgozói létszám, mintegy ezer fő szükséges lesz.

Azonban kérdéses, honnan lesz meg a flotta, ugyanis a Niki gépei már a Lufthansa-csoport birtokában vannak.

Niki helyett Laudamotion? A légy marad? (Fotó: AIRportal.hu)

Amint az aero.de másik cikkéből kiderül, Lauda már tárgyalásokat folytat erről, ahogy a németországi felszámolásban nyertesként kihozott IAG is beszélt már korábban ez ügyben a Lufthansával.

Erre azért van szükség, mert mielőtt a Lufthansa a versenyhivatali aggályok miatt elállt a Niki megvételétől, biztosította magának a flotta nagy részét. Most pedig a német légitársasági csoporttól meg kell szereznie a Niki vevőjének a gépeket, a Lufthansa egyik szóvivője megerősítette, hogy zajlanak a tárgyalások.

Ami pedig a dolgozókat illeti, az üzemi tanács az aero.de harmadik cikke szerint úgy véli, Lauda javított a korábbi, tavaly év végi ajánlatán, ugyanakkor kétségeik is vannak.

Az üzemi tanács közlése szerint ötven-száz légiutas-kísérő már elhagyta a Nikit, és a kétszázhúsz pilóta közül is már sokan kaptak ajánlatot más cégektől.

Stefan Tankovits közölte azt is, hogy az IAG-holding ajánlatát tartották a legelőnyösebbnek, számos dolgozó petíciót is aláírt ennek támogatására.

A német pilótaszakszervezet, a Vereinigung Cockpit (VC) szóvivője egyébként arról beszélt, hogy Niki Lauda minden volt, csak „álommunkaadó” nem, a pilótákat például munkaerő-kölcsönző cégen keresztül foglalkoztatta.

A szervezet ezért kétségesnek tartja, hogy ezúttal akar-e kollektív szerződést kötni a régi-új tulajdonos, és azt javasolják a pilótáknak, hogy mindenki vizsgálja meg, nem talál-e valahol jobb álláslehetőséget.