A Riyadh Air nevet kapta Szaúd-Arábia újabb nemzeti légitársasága, a cég irányítására Tony Douglast, az Etihad Airways korábbi vezetőjét választották, és hamarosan óriási repülőgép-megrendelés bejelentése várható.

A Riyadh Air központja a szaúdi fővárosban működő King Salman repülőtér lesz, amelyet, mint megírtuk, világ egyik legnagyobb légiközlekedési csomópontjává fejlesztenek. Hat futópályával rendelkezik majd, 2030-ra várhatóan évi 120 millió, 2050-re pedig akár évi 185 millió utas és 3,5 millió tonna teheráru kezelésére lesz képes.

A Riyadh Air a nagy öböl-menti légitársaságokhoz hasonlóan az Ázsia, Európa és Afrika közötti kedvező földrajzi helyzetének kihasználását tervezi, azaz az ország turizmusának élénkítése mellett a globális, kelet és nyugat közötti átszálló-forgalomért is versenybe száll majd.

A jövő évben induló légitársaság útvonalhálózatában 2030-ra több mint 100 célállomás lesz elérhető a tervek szerint.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A szaúd-arábiai állami befektetési alap nem közölt részleteket a légitársaság tervezett flottájáról, de hangsúlyozta, hogy
modern, a legújabb technológiával felszerelt, a biztonság és fenntarthatóság tekintetében világszínvonalú repülőgépek beszerzésére készül.

A Wall Street Journal értesülése szerint az ország befektetési alapja nagy megrendelés aláírására készül az amerikai gyártóval, amit a közeljövőben be is jelenthetnek. A lap által megszellőztetett információ ugyanakkor a rendelt gépek mennyiségére és típusaira sem tér ki. Korábbi értesülések még arról szóltak, hogy a légitársaság 40 szélestörzsű repülőgépet rendelne, köztük Airbus A350-eseket is.

A hivatalos bejelentés szerint a légitársaság vezérigazgatója Tony Douglas, az Etihad Airways korábbi vezetője lesz, bár korábban voltak információk arról is, hogy a szakember nem vállalta a felkérést. A cég vezetéséhez számos nemzetközileg elismert szakember is csatlakozik.

Amint korábban már megírtuk, Szaúd-Arábia a következő nyolc évben legalább 100 milliárd dollárt tervez befektetni a légiközlekedésbe és turizmusfejlesztésbe, 2030-ra évi 100 millió külföldit szeretne fogadni.

Az új légitársaság több mint 200 000 munkahelyet teremt közvetve és közvetlenül, valamint 20 milliárd dolláros GDP-növekedést a közlés szerint, valamint a jelenleg még főleg az olajra épülő gazdasága diverzifikálását várja tőle a királyság.

A Riyadh Air a meglévő, dzsiddai központú Saudia, illetve az országban már létező fapadosok mellett működik majd.

Amint korábban megírtuk, a Wizz Air is kacsintgat a szaúdi piac felé, a légitársaság idén májusban írt alá szándéknyilatkozatot az ország kormányának beruházásokért felelős minisztériumával arról, hogy megvizsgálják a fejlesztési lehetőségeket, szeptemberben pedig arról érkeztek hírek, hogy az évtized végére már 50 repülőgéppel működő új szaúd-arábiai leányvállalatot hozna létre a Wizz Air-csoport.