A KLM bemutatta új, interaktív hangvezérlésű csomagolási segédjét a Google Home-on. A BB (Blue Bot) nevet viselő szolgáltatás egy olyan mesterséges intelligenciával rendelkező funkció, amely a kiválasztott célállomást, az utazás időtartamát és a helyi időjárást figyelembe véve látja el az utasokat személyre szabott tanácsokkal arról, hogy mi is kerüljön bőröndjükbe.
A Holland Királyi Légitársaság új szolgáltatása lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy saját hangjukon létesítsenek kapcsolatot, adjanak utasításokat és tegyenek fel kérdéseket a mesterséges intelligenciával rendelkező eszköznek.
A BB, a Blue Bot rövidítése a KLM bot szolgáltatása, amely egy olyan hangvezérlésű csomagolási lista, melynek a közlejövőben emlékeztető listát is küldhetnek majd a Google Home-on keresztül, amennyiben nem tudnak valamit rögtön bepakolni, és későbbi emlékeztetésre van szükségük.

„A KLM évek óta elkötelezett az utasok igényeinek személyre szabott kielégítése iránt. Az új Google Home BB szolgáltatás digitális stratégiánk következő lépcsőfoka, amelyben mesterséges intelligenciával segítjük a gördülékeny utazást: a KLM ezúttal egy új interaktív pakolási segéddel szeretné megkönnyíteni a KLM utasok indulását” –nyilatkozta Pieter Groeneveld, az Air France-KLM digitális szenior alelnöke.
A KLM BB szolgáltatása mesterséges intelligencián alapul, emellett a KLM rendszerével és külső technológiákkal van összekötve.
A rendszer tanulékony, és egyedi személyisége van: segítőkész, barátságos, professzionális.
Minél többet használja az utas, annál okosabbá és személyesebbé válik. A BB 2017 szeptemberében indult, és a Messenger applikáción keresztül segített az repjegyfoglalásban. A jövőben a BB tovább fejlődik, új szolgáltatásokat kínál majd új platformokon.