A Rolls-Royce megtalálta a Trent hajtóművekben jelentkező hibajelenségek okát, állításuk szerint a légszennyezés is közre játszott a helyzet kialakulásában.

Az ATW Online szerint a brit gyártó már közel áll a probléma megoldására szolgáló alkatrészek és megoldások véglegesítéséhez, a teszteket egy Boeing 747-es gépen végzik és pár hónapon belül bemutathatják a végleges verziót.

A módosítások végrehajtásával a B és C szériás Trent 1000-es hajtóművek korlátozások nélkül lesznek újra használhatóak.

Az Aviation Week arról számolt be, hogy a Rolls mérnökei a középnyomású turbinára fókuszálnak, áttervezték a ventilátorfokozatokban a lapátokat, más anyagot, borítást használnak, hogy elkerüljék a korróziót.

Frank Haselbach főmérnök szerint ezzel remélhetőleg végleg lezárhatják a Trenteket, illetve a legtöbb, Dreamlinert is üzemeltető légitársaságot érintő problémahalmazt. elmondása szerint a feltárt hibák eddig több mint 700 millió dollár kárt okoztak a Rollsnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Rolls Royce

A mérnökök már a tesztelési fázisban vannak az új megoldással, és jelen állás szerint a megbízhatósággal sem lesz probléma.

Elmondása szerint az elsődleges kiváltó ok a forró korrózió volt, vagyis a forró levegő leválasztotta a védőréteget és emiatt idő előtt kezdtek rozsdásodni egyes alkatrészek. De ehhez Hasebach szerint egyes ázsia-óceániai nagyvárosok piszkos, kénkoncentrációban gazdag levegője is hozzájárult a hibajelenséghez.

Korábbi hírek szerint az idő előtti korrózióval csaknem 400 hajtómű érintett, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség több direktívát is kiadott már, a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) pedig korlátozta a hajtóművek ETOPS engedélyét, a legközelebbi kitérő reptértől való eltávolodásuk idejét jelentősen korlátozták.

A hiba a budapesti járatok közül a LOT New York-i és chicagói járatait érinti, úgy tudjuk, a lengyel légitársaság két Dreamlinere sem szállhat fel. Emiatt volt kénytelen a LOT előbb az AirEuropától, később az EuroAtlantictól másik gépet bérelni.