December végén benyújtotta a brit Légi Üzemeltetői Engedély (Air Operators Certificate – AOC) iránti kérelmét az ír low-cost légitársaság az Egyesült Királyságban működő leányvállalata, a Ryanair UK.
Az ír diszkont légitársaság ezzel a lépéssel kívánja bebiztosítani az Egyesült Királyságon belüli, belföldi járathálózatát és ott működő bázisait arra az esetre, ha az úgynevezett „hard-Brexit” következik be 2019 márciusában, azaz ha a szigetország és az EU között nem jön létre a kilépést követő időszakra a légiközlekedés zavartalan és korlátozások nélküli fenntartását biztosító megállapodás.
A Ryanair ezzel a Wizz Air nyomdokaiba lépett, a magyar gyökerű diszkont légitársaság már tavaly szeptemberben létrehozta leányvállalatát az Egyesült Királyságban.
Amint korábban megírtuk, a Wizz Air UK 2017. októberben nyújtotta be kérelmét az Egyesült Királyság Polgári Légiközlekedési Hatóságához (CAA), hogy megszerezze a kereskedelmi utasszállító tevékenységhez szükséges engedélyeket.
Korábban a Ryanair nyilatkozataiban azzal fenyegetőzött, hogy amennyiben 2018 szeptemberéig nem válik világossá, hogy a Brexit után mi lesz a légiközlekedés helyzete Nagy-Britannia és az EU között, számos járatát megszünteti a szigetországban, és sok ottani gépét a kontinensre irányítja át 2019 nyarától.
Akkori közlésük szerint ha kedvezőtlenül alakul a Brexit és nem lesz korlátlan a légiközlekedés, akkor a Ryanair a jelenleg Nagy-Britanniában állomásozó 85 Boeing 737-esét az unióban lévő 72 bázisára irányítja.
Mindemellett fontos megjegyezni, hogy az ír diszkont légitársaság mindössze három belföldi útvonalon repül az Egyesült Királyságban, mely forgalmának alig 2 százalékát adja.
Ahogy az AIRportal.hu is hírül adta korábban, a Brexit körüli bizonytalanság miatt a brit Easyjet már meg is szerezte az osztrák üzembentartói engedélyét és több repülőgépét átadta az osztrák leánycégnek.