Újabb, most már konkrét fenyegetésről beszél a Ryanair: amennyiben 2018 szeptemberéig nem válik világossá, hogy a Brexit után mi lesz a légiközlekedés helyzete Nagy-Britannia és az EU között, számos járatát megszünteti a szigetországban, és sok ottani gépét a kontinensre irányítja át 2019 nyarától.

Az ír fapados egyik 737-ese Budapesten. Vajon ide is jut majd az Egyesült Királyságból elkerülő példányokból? (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az ír fapados egyik 737-ese Budapesten. Vajon ide is jut majd az Egyesült Királyságból elkerülő példányokból? (Fotó: AIRportal.hu)

Az ír fapados légitársaság, a Ryanair üzemeltetésért felelős vezetője, David O´Brien azt közölte a Süddeutsche Zeitung pénteki számában, hogy ha 2018 szeptemberéig nem válik világossá, milyen légiközlekedési megállapodás születik a Brexit során, számos nagy-britanniai járatát megszünteti és sok gépét áthelyezi onnan az unióba 2019 nyarától – írja az aero.de portál.

Az AIRportal.hu is megírta, hogy hasonló fenyegetést már közölt a cég, az idén januárban is szólt erről az egyik vezetőségi tag.

A lépés valószínűleg nem érintené túl kedvezőtlenül a légitársaságot, hiszen utasforgalmának csupán 1,67 százaléka a nagy-britanniai.

Ha kedvezőtlenül alakul a Brexit és nem lesz korlátlan a légiközlekedés, akkor a Ryanair a jelenleg Nagy-Britanniában állomásozó 85 Boeing 737-esét az unióban lévő 72 bázisára irányítja.

A portál emlékeztet rá, hogy e kemény szavak előtt már Michael O´Leary vezérigazgató is azt közölte: a mostani üzleti évben várt ötven új 737-es mindegyikét Nagy-Britannián kívül helyezik el. Arra is rámutatnak, hogy ha ezeken felül még több Ryanair-gép érkezik az unióba, az a fapados szegmensben tovább élezi majd a versenyt.

Középtávon a nemrég megnyitott frankfurti bázison a Ryanair akár húsz repülőgépet is állomásoztathat majd
– mondta a fentebbi interjúban O´Brien.

Amint arról az AIRportal.hu is beszámolt, a frankfurti fejlesztés első ütemét már bejelentette a cég, a közelgő téli menetrendtől a jelenlegi két 737-es mellé további öt érkezik majd ide.

Eközben egy svájci légiipari szervezet, a földi kiszolgáló cégeket tömörítő Airport Services Association (ASA) vezetője, Jon Conway arról beszélt az aircargonews.net cikke szerint, hogy hónapokon belül szükséges volna a megegyezés a légiközlekedést illetően az Egyesült Királyság és az unió között, előbbi tényleges kilépése előtt.

Ugyanis a szervezet úgy véli: nem csak előbbit, hanem teljes Európát hátrányosan érintheti, ha nem minimalizálják a Brexit utasforgalomra, teherszállításra, munkavállalókra és cégekre gyakorolt hatását.

A légiközlekedés nem csupán egy szektor a sok közül, valójában ez az, amely minden más területe működését lehetővé teszi Jon Conway szerint.

Ha nem sikerül légügyi megállapodást kötni a Brexit megtörténte előtt, az súlyosan megzavarhatja az egész európai gazdaságot – közölte.

Ahogy az AIRportal.hu is hírül adta, a Brexit körüli bizonytalanság miatt a brit Easyjet már meg is szerezte az osztrák üzembentartói engedélyét és első gépét is lajstromba vetette, a Wizz Air pedig valószínűleg brit üzembentartói engedélyért folyamodik, hogy fenntarthassa egyesült királyságbeli járatait.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu