Ugyanabba a hibába esett az American Airlines, mint a Ryanair pár hónapja, túl sok szabadságot adott ki, most lepkehálóval fogdosnak pilótákat a karácsonyi időszakra.
A brit Telegraph cikke szerint a világ egyik legnagyobb légitársasága az online foglalási rendszer egyik hibája miatt találta magát ebben a helyzetben. Most ott tartanak, hogy 15 ezer járatra keresnek hajózó személyzetet a karácsonyi, tehát az év legforgalmasabb időszakára.
A cég ugyanazzal a húzással próbálja visszahívni a pilótákat a szabadságukról, mint a Ryanair: több pénzt kínált nekik. A pilóták múlt pénteken vették észre a hibát, a légitársaság másfélszeres órabérért hívja őket vissza. De a pilótákat tömörítő szakszervezet szerint nem lehet túl sikeres az akció, azt állítják, a légitársaság komoly krízisbe került.
Dennis Tajer, a szakszervezet szóvivője a Telegraphnak azt mondta, a rendszer ahelyett, hogy felelősségteljesen megtervezte volna a szabadságolásokat, mindenkit Mikulásnak nézett.
Az American Airlines szóvivője azt mondta, folyamatosan dolgoznak a helyzet megoldásán és remélik, egyetlen járatot sem kell majd törölni a karácsonyi időszakban. Megjegyezte, hogy vannak tartalék pilótáik és a szerződés szerint járó legnagyobb fizetést adják annak, aki hajlandó dolgozni. Emellett a pilóta-szakszervezettel is folyamatosan együttműködnek.
Emlékezetes, hogy a Ryanair hasonló helyzetbe került szeptember közepén, amikor rájöttek, hogy a szabadságkiadás megváltozása miatt ki kell adniuk több ezer pilóta félévi szabadságát 3 hónap alatt, ezért a légitársaság 700 ezer utas járatát volt kénytelen törölni, és még a nyári menetrendi időszakban is vissza kell fogniuk a fejlődés ütemét, mert nem lesz elég pilóta, aki repülje a 737-800-asokat.