Elkerülheti a sztrájkot a Boeing a legnagyobb szakszervezettel megkötött előzetes megállapodás révén, amely szerint a cég 25 százalékos általános béremelést hajt végre, javítja a munkafeltételeket, és vállalja, hogy Seattle térségében gyártja majd a következő kereskedelmi típusát.

A menedzsment előzetes megállapodást kötött a legnagyobb, mintegy 33 ezer munkavállalóját képviselő IAM szakszervezettel, ennek elfogadása esetén elkerülhető a munkabeszüntetés a cégnél.

A Boeing ajánlata az eddigi legnagyobb általános béremelést, alacsonyabb egészségügyi költséghányadot, azaz megfizethetőbb egészségügyi ellátást, valamint a nyugdíjba vonuláshoz nagyobb vállalati hozzájárulást ígér, emellett a munka és a magánélet egyensúlyát szolgáló fejlesztéseket is tartalmaz.

A Boeing a szerződésben kötelezettséget vállal arra is, hogy a következő kereskedelmi repülőgéptípusának gyártását a Seattle térségében lévő, Puget Sound régióban gyártja majd.

Forrás: Boeing

Az új típus vélhetően a 737-es keskenytörzsű típus következő évtizedben forgalomba álló utódja lehet, miután az „új közepes méretű gép”, a 797-esként is emlegetett NMA terveit már korábban elkaszálták, bár a Boeing még nem jelentette be az új program terveit.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A négyéves kollektív szerződés 25 százalékos általános béremelést tartalmaz, és a teljes időszak alatt átlagosan 33 százalékkal nőnek a dolgozók juttatásai.

A szerződés elfogadása fontos eredményt jelenthet az új vezérigazgató, Kelly Ortberg számára, aki a múlt hónapban vette át az irányítást, és a legfontosabb feladata, hogy megoldja a gyártási és minőségi problémákat és fejlődési pályára állítsa a Boeinget.

Eközben a Reuters saját forrásaira hivatkozva arról számolt be, hogy a Boeing hat hónappal elhalasztotta a 737-es típus gyártási rátájának megemelését, a beszállítóknak adott tájékoztatás szerint így csak a jövő év márciusára érheti el a havi 42 példányt, amelyet előzőleg még 2024 szeptemberére tervezett. A Boeing ugyanakkor hivatalosan nem változtatta meg célját, amely szerint 2024 végére havi 38 MAX repülőgépet gyártana, szemben a júliusban elért havi 25 példánnyal.