Olyan ideiglenes átalakítási program fejlesztésébe kezdett az Airbus, amellyel az utasszállító A330-asok és A350-esek turistaosztályát árufuvarozásra teszik alkalmassá.
A gyártó lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint ezzel a megoldással könnyebbé és egyszerűbbé válik az utastérbe pakolás. A turista és prémium turista osztályról eltávolítják a székeket és a fedélzeti szórakoztató rendszer dobozait, a padlózatba pedig olyan kötéseket és rögzítésre alkalmas pontokat alakítanak ki, amelyek segítenek fixen tartani a palettákat.
Ezzel nem csak a jelenlegi nagy kapacitáskiesést tudják valamennyire kompenzálni, de az ülések elhasználódását is sikerül megakadályozni. A módosítást a gyártó már bulletinben is kiadta, jelenleg mérnöki tervezés alatt van.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) jóváhagyását minden megrendelő esetén az Airbus intézi, ahogy az ügyfél kérésére a visszaalakítást is.
A szolgáltatást az Airbus a koronavírus-járvány után is fenntartja ügyfeleinek.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint márciusban 22 százalékkal csökkent az áruszállítási szektor teljesítménye, az igény viszont csak 15 százalékkal esett vissza, így utóbbi jelentős mértékben maradt kiszolgálatlanul. Amellett, hogy ez felnyomta a szállítmányozás árát, arra késztette a légitársaságokat, hogy az utasszállító járatok leállításával kiesett belly cargo kapacitást pótolják a fedélzetre pakolt áruval.
A United és az American Airlines, de a Lufthansa Group és több más légitársaság is felismerte ezt, és több szélestörzsű utasszállító gépén is elkezdett árut fuvarozni úgy, hogy a székekre és a fej feletti tárolókba helyezték a rakományt.